به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
افرادی هستند که اسلام را تحریف و ادعا می‌کنند به نام این دین از آن دفاع می‌کنند. آنها می‌کشند و سر می‌برند. بعضی گروه‌ها و افراد تندرو به نام اسلام به خشونت متوسل می‌شوند. بدون شک این شرایط مشکل است زیرا مسلمانان نخستین قربانیان هستند. با ارقام ذکر کردم که بیش از ۸۰% از قربانیان از مسلمانان هستند و این مسئله مشکلی برای همه ماست
"خیبرآنلاین" - ماکرون در عقب نشینی آشکار از مواضع ضداسلامی خود گفت: احساسات مسلمانان در قبال کاریکاتورهای موهن را درک می‌کنم. عده‌ای هستند که اسلام را تحریف می‌کنند و به نام این دین ادعای دفاع از آن را دارند.

به گزارش ایسنا، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، در مصاحبه اختصاصی با الجزیره از خشم ناشی از کاریکاتورهای توهین آمیز منتشرشده توسط مجله فرانسوی شارلی ابدو صحبت کرد.

ماکرون گفت: کاریکاتورها یک پروژه دولتی نیستند بلکه کاری برآمده از روزنامه‌های آزاد و مستقلی هستند که وابسته به دولت نیستند. مطبوعات در فرانسه آزاد هستند و روزنامه‌ای که این کاریکاتورها را منتشر کرد، سخنگوی دولت نیست.

وی افزود که احساسات مسلمانان را در این مورد درک کرده است.

او گفت: همچنین از شما می‌خواهم تا نقش من را هم درک کنید. نقش من آن است که اوضاع را آرام کنم، همانطور که اکنون همین کار را انجام می‌دهم. نقش من در عین حال آن است که از این حقوق حفاظت کنم.

انتشار کاریکاتوری موهن در یک نشریه فرانسوی در 2 هفته گذشته خشم جوامع اسلامی را برانگیخته است. پیشتر، در پی افزایش احساسات ضدفرانسوی در میان کشورهای اسلامی، رئیس جمهور فرانسه در پیامی در توئیتر به 2 زبان عربی و انگلیسی گفت که هیچ چیزی سبب عقب‌نشینی فرانسه نخواهد شد.

این بیانیه ماکرون موجب خشم و عصبانیت در جهان اسلام شد، به ویژه اینکه این سخنان تنها چند روز پس از اظهارات دیگری بیان شد که در آن وی گفت دین اسلام در همه جا دچار بحران است.

در مصاحبه‌ای که بعدا پخش خواهد شد، ماکرون گفت: من فکر می‌کنم واکنش‌ها به دلیل دروغ و تحریف سخنان من بود، برداشت مردم این بود که من طرفدار این کاریکاتورها هستم.

وی تاکید کرد: افرادی هستند که اسلام را تحریف و ادعا می‌کنند به نام این دین از آن دفاع می‌کنند. آنها می‌کشند و سر می‌برند. بعضی گروه‌ها و افراد تندرو به نام اسلام به خشونت متوسل می‌شوند. بدون شک این شرایط مشکل است زیرا مسلمانان نخستین قربانیان هستند. با ارقام ذکر کردم که بیش از ۸۰% از قربانیان از مسلمانان هستند و این مسئله مشکلی برای همه ماست.

ماکرون گفت که مسلمانان بیشترین ضربه را از رفتار کسانی می‌خورند که اسلام را تحریف می‌کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: