به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
پاکسازی مناطق اشغالی در شمال غرب استان صعده و هم مرز با استان جیزان از جمله «جنبیره، ضبیره، جلاح و...» یکی دیگر از نتایج عملیات موفقیت آمیز رزمندگان یمنی در مناطق حومه شهر الخوبه خواهد بود
"خیبرآنلاین" - همزمان با ادامه درگیری ها در مناطق مرکزی یمن (استان های الجوف و مارب) از جنوب استان جیزان سعودی (مناطق هم مرز با شمال شرق استان حجه) خبر می رسد رزمندگان یمنی عملیات جدیدی را در محور شرقی کوه های «جحفان» انجام دادند.

به گزارش مشرق، یک منبع میدانی که از نزدیک تحولات را در مناطق شمال غرب یمن دنبال می کند، به جزئیات عملیات علیه عناصر ائتلاف و نظامیان سعودی اشاره و اعلام کرد: رزمندگان یمنی پس از درگیری های چندساعته موفق شدند ارتفاع «الجیش» از توابع منطقه «وادی جاره» را از اشغال خارج کنند.

این منبع میدانی با بیان این که رزمندگان پس از متواری شدن نظامیان سعودی کنترل مقر نظامی را بر روی این ارتفاع در دست گرفتند، گفت: نیروهای یمنی عملیات سیطره بر ارتفاع «الجیش» را از محور شمالی کوه «النقاره» و حومه غربی کوه «العطب» آغاز کردند.

به گفته این منبع میدانی، این ارتفاع بسیار مهم در محور شرقی کوه جحفان از محور شمالی به کوه های «دخان و الدود» و پایگاه نظامی «رمیح» متصل می شود و با شهر راهبردی «الخوبه» حدود ۱۱ کیلومتر فاصله دارد و همین موقعیت بر اهمیتش افزوده است.

وی افزود: نیروهای یمنی درصدد هستند با تسلط بر این مناطق و کوه های اطراف بر بخش هایی از شهر الخوبه اشراف یابند و راه را برای ادامه پیشروی ها باز کنند؛ شهر راهبردی الخوبه یکی از مهم ترین مناطق در جنوب شرق استان جیزان عربستان به شمار می آید.

در صورتی که این شهر به کنترل نیروهای یمنی درآید، رژیم سعودی ضربه سختی را متحمل می شود و فشار بر نیروهای مزدور در مناطق اشغالی شمال غرب استان صعده و شمال شرق استان حجه چند برابر می شود.

پیشروی رزمندگان یمنی در این محور (حومه شهر الخوبه) منجر به تامین امنیت بیشتر مناطق مرزی شمال شرق استان حجه با شمال غرب استان صعده از جمله «ظهر الحمار، الجرائب، المدافن، الصبه، شویحطه، کوه حرم و...» می شود.

به گفته منابع میدانی، پاکسازی مناطق اشغالی در شمال غرب استان صعده و هم مرز با استان جیزان از جمله «جنبیره، ضبیره، جلاح و...» یکی دیگر از نتایج عملیات موفقیت آمیز رزمندگان یمنی در مناطق حومه شهر الخوبه خواهد بود.

استان جیزان در جنوب غرب سعودی واقع شده و نیروهای یمنی در ۵ سال گذشته موفق شده اند بخش هایی از این استان را به کنترل درآورند و عملیات های نظامیان و مزدوران ائتلاف سعودی برای سیطره دوباره بر مناطق از دست رفته ناکام مانده است.
برچسب ها: جنگ ، یمن ، سعودی ، جیزان ، الجیش ، خیبر ، آنلاین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: