به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
"خیبرآنلاین" - بررسی نمودارهای منتشرشده مرکز آمار نشان می‌دهد میزان باروری کل ایران بین سال­‌های ٩٠ تا ٩٨ افت و خیزهایی را تجربه کرده است. این شاخص در نیمه نخست دهه ٩٠ با شیب ملایمی رو به افزایش گذاشته، به گونه­‌ای که از ۱.۷۵ فرزند در سال ٩٠ به حدود ٢.٠٧ فرزند در سال ٩٦ رسیده است. سپس این شاخص رو به کاهش گذاشته و در سال ٩٨ به میزان ١.٨ فرزند کاهش یافته است!

به گزارش ایرنا، براساس داده‌های سازمان ثبت احوال کشور، تعداد ولادت‌های ثبت شده در سال ٩٠ برابر با 1 میلیون و ٣٨٢ هزار و ١١٨ تولد بوده که در سال 95 به 1 میلیون و 528 هزار و 53 تولد افزایش یافته است، اما تعداد ولادت در کل کشور از سال 95 تا ٩٨ روند کاهشی داشته و پارسال تعداد موالید به 1 میلیون و 196 هزار و 135 ولادت کاهش یافته است.

الگوی سنی باروری نشان‌دهنده کاهش میزان باروری کل در همه سنین از جمله گروه‌­های سنی ٢۴-۲۰ و ۲۹-۲۵ و ۳۴-۳۰ ساله در سال ٩٨ است. این تغییر بیانگر کاهش باروری به‌ویژه در بین گروه سنی جوان است که به نوبه خود سهم بسزایی در کاهش میزان باروری کشور داشته است.

حداقل میزان باروری کل در سال‌های ۹۸- ۱۳۹۶ مربوط به استان گیلان (برای کل جمعیت) به ترتیب با ارقام ۱.۴، ۱.۳ و ۱.۱ فرزند و حداکثر آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان با مقادیر ٣.٧، ٣.٥ و ٣.٤ فرزند است.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
0
0
ان شااله جمعیت جوان از قوم پشتون (پختون) که افغانستان و پاکستان را گرفته اند در راهند تا ایران را نیز فتح نمایند. خانم ها و آقایان مجلس دهم هم با تصویب طرح اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از آمیزش زنان ایرانی و مردان بیگانه، در سر و صدای دفاع و فحاشی به لوایح پالرمو و اف ای تی اف و .... توانستند این طرح را قانونی کنند تا ایران را چنان به گند بکشانند که تا پانزده سال آینده خواهی نخواهی ایران یا تجزیه شود یا قانون اساسی در بهترین حالت برای رسیدن به مدل لبنان ( رییس جمهور از یک مذهب، نخست وزیر از مذهب دیگر، رییس مجلس از مذهب دیگر) تغییر یابد و ایران با اکثریت شیعه به ایرانستان با درصد قابل توجهی موالید بی هویت تبدیل شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: