به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
در ابتدای سال که همه دستگاه‌ها جدی پای کار بودند، شاهد کنترل ویروس بودیم، اما باید قبول کرد که مدتی کار راه رها کردیم و ضعیف عمل شد، امروز چشم همه به ستاد ملی مقابله با کرونا به ویژه رئیس جمهور به عنوان رئیس این ستاد است و انتظار اقدامات عاجل و تصمیمات سنجیده‌تری از وی داریم
"خیبرآنلاین" - حلقه محدودیت‌های کرونایی در استان تهران هر روز تنگ‌تر می‌شود و طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا محدودیت‌های جدید در پایتخت قرار است به مدت 1 ماه اجرایی شود، هنوز بسیاری از اصناف از اینکه باید چه ساعتی تعطیل کنند و جزو چه گروه‌هایی هستند، توجیه نشده‌اند.

به گزارش مهر، این در حالی است که معاون نظارت بر اماکن عمومی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در گفتگویی از برخورد پلیس با واحدهای صنفی اعلام شده که بعد از ساعت ۱۸ فعالیت کنند، خبر داد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران نیز که درخصوص این محدودیت‌ها گفتگو می‌کرد، ابراز امیدواری کرد این محدودیت‌ها بتواند تا 1 ماه آینده درصد قابل توجهی از بستری‌ها و مرگ و میرها را کاهش دهد.

علیرضا زالی ادامه داد: باید مداخلات ما جدی تر باشد تا بتوانیم با شیوع ویروس خطرناک کرونا مقابله کنیم.

اظهارنظرها درخصوص محدودیت‌های کرونایی با نوعی سردرگمی مواجه است، به عنوان مثال استاندار تهران از ارائه پیشنهاد منع تردد از ساعت ۲۱ در تهران به وزیر کشور خبر داد و گفت: احتمالاً این طرح ۲۴ آبان اجرایی می‌شود.

اما این اظهارنظر ساعتی بعد توسط سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اصلاح شد و رئیسی گفت: هنوز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در خصوص نحوه اجرای محدودیت‌های کرونایی گفت: از ۲۰ آبانماه پایان فعالیت همه مشاغل و صنوف، به غیر از مشاغل گروه یک، در تهران ساعت ۱۸ خواهد بود و این محدودیت تا ۲۰ آذرماه ادامه خواهد داشت.

تعطیلی 2 هفته‌ای پایتخت و میزان تأثیر آن در کنترل ویروس کرونا از دیگر مواردی است که اظهارات ضدونقیض مسئولین را در پی داشته است و در حالی که معاون درمان ستاد مقابله با کرونا تهران، بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نیز رئیس شورای اسلامی شهر تهران و اعضا کمیته سلامت تهران خواستار تعطیلی دو هفته‌ای این شهر شدند، استاندار تهران آب پاکی را روی دست همه ریخت و در حاشیه جلسه‌ای گفت: تعطیلی 2 هفته‌ای پایتخت فعلاً در دستور کار قرار نگرفته است.

انوشیروان محسنی بندپی شناور کردن ساعت کاری ادارات برای برخی مراکز که حضور ارباب رجوع ندارند، را از راه حل های جایگزین برایی طرح تعطیلی پایتخت دانست و گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد، که تعطیلی پایتخت تأثیر چندانی بر کنترل ویروس کرونا ندارد.

ادعای استاندار تهران مبنی بر اینکه «تعطیلی پایتخت تأثیر چندانی در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ندارد.» در حالی مطرح می‌شود، که مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه سرعت انتقال ویروس کرونا تا ۹ برابر افزایش یافته، در این خصوص گفته است: امیدواریم تعطیلی تهران مورد موافقت قرار گیرد، چرا که این تعطیلی برای جلوگیری از مرگ و میرهای ناشی از کرونا مفید خواهد بود.

پیش از این نیز مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران در گفتگویی اذعان کرده بود، که استانداری 3 بار درخواست تعطیلی تهران را داده است، اما مورد موافقت قرار نگرفته است.

منصور درجاتی گفته بود: تعطیلی پایتخت تبعات فراوانی دارد و باید در نظر گرفته شود و در اختیار استانداری تهران نیست.

از سویی دیگر عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی نیز از موافقت استاندار تهران و مخالفت ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد و گفت: 2 هفته پیش از تصمیم جمعی در جلسه‌ای با حضور استاندار تهران، رئیس ستاد مقابله با کرونا تهران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، شهردار تهران و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد، همگی مسئولانی که بدان اشاره کردم به لزوم اجرای قرنطینه دو هفته تهران اذعان داشتند.

محسن روح‌الامینی به تاکید استاندار تهران بر تعطیلی 2 هفته‌ای تهران در این جلسات اشاره کرد و افزود: اما ستاد ملی مقابله با کرونا با این تعطیلی مخالفت کرده است، به طور جدی پیگیر تعطیلی تهران برای استراحت کادر درمان هستیم و پاسخ کافی درباره علت مخالفت با این طرح به نمایندگان داده نشده است.

البته اظهار نظرهای ضدونقیض در استانداری تهران برای بار اول نیست، که مطرح می‌شود و کسی در نهایت متوجه نشد، که استانداری تهران با تعطیلی دو هفته‌ای پایتخت موافق است و یا مخالف بوده و طبق ادعای استاندار «تعطیلی پایتخت تأثیر چندانی در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ندارد.»

حالا شاهد موضع گیری های تند و تیزی از سوی برخی نماینده‌های مجلس برای تعطیلی تهران و یا اجرای یک راه حل دقیق و با برنامه برای قطع زنجیره کرونا هستیم، عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت: باید ابعاد تعطیلی پایتخت به دقت بررسی شود، چرا که هدف کاهش ترددها است و همه بر این امر تاکید دارند، که باید از ترددها بکاهیم، اما آیا این کاهش تردد تنها در صورت تعطیلی میسر می‌شود؟

حسین حق وردی گفت: باید کارشناسان به سرعت و دقت ابعاد تعطیلی تهران را بررسی کنند و نظرات کارشناسی را مطرح کنند، اما در نهایت تصمیم گیرنده ستاد ملی مقابله با کرونا است.

یک عضو دیگر مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر قطع زنجیره کرونا گفت: باید تعطیلی تهران در قالب یک بسته کامل دیده شود و برنامه‌ای برای کاهش ترددها و قطع زنجیره ویروس پلید کرونا اجرایی شود، اما در این بین می‌بایست به فکر معیشت کارگران روزمزد، پیک موتوری‌ها و دیگر اقشاری که از این حیث آسیب می‌بینند، بود.

فرهاد بشیری با بیان اینکه اگر تعطیلی بدون فراهم کردن تمهیدات لازم و یکجانبه اجرا شود، تأثیرات مناسبی نخواهد داشت، گفت: اگر پایتخت تعطیل شود اما محدودیتی برای خروج و مسافرت‌ها در نظر نگیریم، این تعطیلی نه تنها بی فایده است، که سبب انتشار بیش از پیش ویروس خواهد شد، از سویی دیگر اگر تعطیل نشود، باز هم شاهد انتشار روزافزون ویروس و خستگی کادر درمان هستیم.

وی گفت: امروز برای تصمیم‌گیری با کسی شوخی نداریم، باید ستاد ملی مقابله با کرونا با تصمیم کارشناسی شده‌ای هم به کنترل این ویروس منحوس کمک کند و هم معیشت مردم مورد آسیب واقع نشود، در ابتدای سال که همه دستگاه‌ها جدی پای کار بودند، شاهد کنترل ویروس بودیم، اما باید قبول کرد که مدتی کار راه رها کردیم و ضعیف عمل شد، امروز چشم همه به ستاد ملی مقابله با کرونا به ویژه رئیس جمهور به عنوان رئیس این ستاد است و انتظار اقدامات عاجل و تصمیمات سنجیده‌تری از وی داریم.

در شرایطی که کرونا هر 3 الی 4 دقیقه جان یکی از هموطنانمان را می‌گیرد، تعلل و اظهارات ضدونقیض مسئولان در تصمیم‌گیری از یکسو و اجرای قاطع از سوی دیگر و البته همراهی نکردن و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی توسط برخی شهروندان توجیه ندارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: