به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۶۰۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
سخنگوی کمیسیون اصل 90 با "خیبرآنلاین" مطرح کرد
با طرح سوالی از وزیر نفت که در مجلس به ثبت رسیده است، از جناب زنگنه خواسته‌ام درخصوص دستور فسخ قرارداد و توقف توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی (مشترک با قطر) و میادین فرزاد A و B (مشترک با سعودی) که موجب زیان هزار هزار میلیارد تومانی به کشور شده است، توضیحات خود را ارائه نمایند
"خیبرآنلاین" - علی خضریان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با روی کارآمدن دولت یازدهم و آغاز دوباره دوران ریاست بیژن زنگنه بر وزارت نفت، با دستور مستقیم ایشان مبنی بر فسخ قرارداد با شرکت داخلی، توسعه میدان مشترک فاز ۱۱ پارس جنوبی به امید واردکردن شرکت های خارجی، از جمله توتال بدقول و بدعملکرد، به مدت ۷ سال متوقف گردیده و اقدامی نیز درخصوص توسعه و تولید از میادین مشترک فرزاد A و B  صورت نپذیرفته است و از بابت این عدم‌النفع، خسارت ۴۰ میلیارد دلاری به کشور وارد شده است.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، سخنگوی کمیسیون اصل نود ضمن بیان این مطلب عنوان کرد: بنده با طرح سوالی از وزیر نفت که در مجلس به ثبت رسیده است، از جناب زنگنه خواسته‌ام درخصوص دستور فسخ قرارداد و توقف توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی (مشترک با قطر) و میادین فرزاد A و B (مشترک با سعودی) که موجب زیان هزار هزار میلیارد تومانی به کشور شده است، توضیحات خود را ارائه نمایند.

خضریان ضمن تاکید بر این موضوع که توسعه و تولید از میادین مشترک نفتی و گازی با کشورهای همسایه یکی از راهبردهای اساسی جمهوری اسلامی ایران در عرصه انرژی و منابع هیدروکربوری است، بیان داشت: متاسفانه کشورهای همسایه و رقیب، از فقدان رژیم مشخص حقوقی تولید از میادین مشترک سوءاستفاده نموده و با شتاب بخشیدن به توسعه و تولید چندبرابری از میادین مشترک با ایران، منابع نفتی و گازی این ملت را به یغما می‌برند. در این بین آقای زنگنه علیرغم برنامه‌های قبلی و مصوب آن وزارتخانه، با بی‌توجهی کامل، مهاجرت این منابع ارزشمند و خدادادی از بخش‌های ایرانی به سوی کشورهای همسایه را به نظاره نشسته و هیچ وقعی به نظرات کارشناسان و دلسوزان کشور نمی‌نهد‌.

این نماینده مجلس افزود: با گذشت ۷ سال از وزارت جناب زنگنه و علیرغم انجام مطالعات جامع و وجود برنامه تولید و توسعه از میادین مشترک فرزاد A و B و همچنین فاز ۱۱ پارس جنوبی که در دولت‌های گذشته انجام شده بود، نه تنها هیچ اقدام مؤثری جهت توسعه و تولید از این میادین مشترک انجام نشده، بلکه قراردادها و تفاهمنامه های منعقد شده با پیمانکار داخلی نیز فسخ گردیده است.

وی با اشاره به طرح توسعه جامع (MDP) 2 میدان فرزاد A و B عنوان کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، روزانه ۵۶ میلیون مترمکعب تولید گاز برای این میادین درنظر گرفته شده بود که با احتساب بهای صادراتی حداقل ۲۲ سنت در قبال هر مترمکعب، سالیانه بیش از ۴ میلیارد دلار و همین مقدار از درامد سالیانه فاز ۱۱ پارس جنوبی و به صورت جمعی ۸ میلیارد دلار به کشور ضرر و خسارت وارد می‌گردد.

خضریان در پایان با تاکید بر پیگیری حقوق ملت توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیان داشت: این مبالغ رقم کمی نیست و از سرجمع کل بودجه یکسال کشور در شرایط فعلی بیشتر است و ما از محاکمه متخلفین و اهمال کنندگان در حق بیت‌المال و انفال کوتاه نخواهیم آمد. در صورت لزوم پیگیری‌های قضایی را نیز آغاز خواهیم کرد و به ملت شریف ایران این قول را می‌دهیم که تا آخر پیگیر حقوق از دست رفته آنان خواهیم بود.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
0
0
مطالبه احداث و بهره‌برداری 《مجتمع پترو پالایشگاه میمه》


مطالبه احداث و بهره برداری مجتمع پتروپالایشگاه میمه
https://www.farsnews.ir/my/c/42996
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
0
تاسیس پالایشگاه ذر منطق مرکزی و کویری ایران خیانت است. پالایشگاه باید حذاقل فاصله را تا مخازن نفت داشته باشد و برای حنک سازی از آب دریا استفاده کند. نه آب شیرین زاینده رود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: