به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
از هفته آینده مجلس با تعداد ۱۵ نفر تشکیل جلسه نخواهد داد، اینکه برگزاری جلسات مجلس چگونه خواهد بود را قانون اساسی مشخص می‌کند و ستاد ملی کرونا ذیل قانون اساسی است نه مافوق قانون اساسی؛ اکثریت نمایندگان مجلس بر این اصل معتقدند که ستاد ملی کرونا به مابقی کشور بپردازد و به فکر محدودکردن مجلس نباشد
"خیبرآنلاین" - محمدحسین فرهنگی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، با اشاره به محدودیت‌های کرونایی که از هفته آینده اعمال می‌شود، اظهار کرد: تصمیمات ستاد ملی کرونا ذیل قانون اساسی تعریف می‌شود و در مجلس برای رعایت ضوابط بهداشتی در ایام کرونایی تصمیماتی گرفته شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: روال جاری مجلس ادامه پیدا خواهد کرد چرا که تقریبا بیشتر  نمایندگان موافق تعطیلی مجلس نیستند.

فرهنگی در پاسخ به این سوال که ستاد ملی کرونا مقرر کرده تا جلسات نمایندگان مجلس و همچنین هیات دولت و در مجموع جلسات باید با ۱۵ نفر از افراد برگزار شود، به این ترتیب وضعیت آتی جلسات مجلس به چه صورت خواهد بود، گفت: ستاد ملی مبارزه کرونا قاعدتا می‌تواند در چارچوب قانون اساسی عمل کند.

وی افزود: قانون اساسی درباره قوه مقننه احکام روشن و مشخصی دارد، بنابراین در جلسه هفته گذشته هیئت رئیسه بحثی صورت گرفت و بیان شد که ما جلسات مجلس را از نظر زمانی محدودیت و همچنین از نظر شرایط حضور نمایندگان تغییراتی در آن ایجاد کنیم.

فرهنگی تأکید کرد: همچنین مقرر شده تا کمیسیون‌های مجلس در فضا‌های بزرگتری تشکیل شوند تا فواصل بین افراد رعایت شود، در نتیجه آن اتفاقی که می‌افتد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.  

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با اشاره به تصمیم جدید ستاد ملی کرونا برای تشکیل جلسات مجلس بیان کرد: در این زمینه در حال شور و مذاکره درباره تصمیم ستاد ملی کرونا برای تشکیل جلسات هستیم. همچنین از طرف هیئت رئیسه مجلس یکی از نواب مامور شد تا این مذاکرات را انجام دهد.

فرهنگی تاکید کرد: از هفته آینده مجلس با تعداد ۱۵ نفر تشکیل جلسه نخواهد داد، اینکه برگزاری جلسات مجلس چگونه خواهد بود را قانون اساسی مشخص می‌کند و ستاد ملی کرونا ذیل قانون اساسی است نه مافوق قانون اساسی؛ اکثریت نمایندگان مجلس بر این اصل معتقدند که ستاد ملی کرونا به مابقی کشور بپردازد و به فکر محدودکردن مجلس نباشد؛ اما اینکه ما چگونه نظرات این ستاد را جمعبندی کنیم فعلا باید بگوییم مجلس تا حدودی در این زمینه تصمیم گیری کرده و هنوز برای شرایط جدید تصمیم گیری نکرده است.

این نماینده مجلس بیان کرد: هنوز درباره تشکیل جلسات به صورت فضای مجازی تصمیم گیری نشده است، اما امکانات لازم فراهم است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: