به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
مجلس شورای اسلامی در اجرای "قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریمها و صیانت از منافع ملت ایران" لحظه ای کوتاه نخواهد آمد و معتقد است تنها پافشاری بر اجرای این قانون راهبردی است که می تواند قدرت و منطق برتر جمهوری اسلامی ایران را به دشمنان دیکته کند و آنها را مجبور نماید تحریم ها را به طور کامل لغو کنند تا فشار اقتصادی از مردم برداشته شود
"خیبرآنلاین" -

بسمه تعالی

در روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۰ تحولاتی در حوزه سیاست خارجی کشور در حال پیگیری و رقم خوردن است که مجلس شورای اسلامی مبتنی بر اصول عزت، حکمت و مصلحت، حفظ منافع ملی با حساسیت و دقت کامل، آنها را رصد خواهد کرد و واکنش متناسب خواهد داشت.

سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران، ملزم کردن طرفهای متعاهد به لغو کامل تحریمها و در عین حال با فرض ماندگاری تحریمها، برنامه ریزی برای خنثی سازی تحریمها، پیشرفت اقتصادی و ارتقای سطح رفاه و معیشت مردم است.

در سال ۱۴۰۰ که از سوی رهبر حکیم انقلاب به نام "تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" نام گذاری شد، انتظار می رود دولت محترم، سیاست خنثی سازی تحریمها را مبتنی بر این شعار راهبردی دنبال کند. مجلس یازدهم هم با همین رویکرد نسبت به سفره و معیشت مردم دغدغه مند خواهد بود و در این باره هرگونه اقدام تقنینی و نظارتی لازم را دنبال خواهد نمود.

درباره آنچه این روزها در مذاکرات در قالب کمیسیون مشترک برجام دنبال می شود، تاکید می کنیم که مطابق مفاد قانون مجلس و تاکید همه مسئولان نظام و رهبر معظم انقلاب، لغو تحریم ها می بایست به طور کامل و پس از راستی آزمایی ایران - با ارائه گزارش فنی و سیاسی دولت به کمیسیون های انرژی و امنیت ملی و سیاست خارجی و نهایتا تصویب مجلس - انجام و اعلام شود تا آمریکا بتواند به برجام بازگردد.

لغو تحریمهای ظالمانه برجامی و غیر آن که در دولت های اوباما و ترامپ به ملت مظلوم ایران اسلامی تحمیل شد، باید یکباره و یکپارچه لغو شوند و در این مسیر، انجام هرگونه مذاکره برای تعریف گام های متوازن با طرف های متعاهد ۱+۴ و آمریکا، عملا ایجاد تاخیر در لغو کامل تحریم ها توسط عده ای معدود، به ضرر منافع ملت، غیرقابل قبول و مغایر اصول عزت، حکمت و مصلحت و سیاست های کلی نظام و قانون مجلس تلقی خواهد شد.

مجلس شورای اسلامی در اجرای "قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریمها و صیانت از منافع ملت ایران" لحظه ای کوتاه نخواهد آمد و معتقد است تنها پافشاری بر اجرای این قانون راهبردی است که می تواند قدرت و منطق برتر جمهوری اسلامی ایران را به دشمنان دیکته کند و آنها را مجبور نماید تحریم ها را به طور کامل لغو کنند تا فشار اقتصادی از مردم برداشته شود.

همچنین مجلس شورای اسلامی از توسعه روابط راهبردی مبتنی بر احترام متقابل با همه کشورهای دنیا از جمله چین استقبال می کند و مطابق اصول قانون اساسی بر ضرورت تصویب هرگونه قرارداد تعهدآور برای کشور مبتنی بر تفاهم کلی صورت گرفته در مجلس اصرار داشته و پس از آن بر اجرای دقیق آن در جهت منافع و مصالح ملی به صورت دقیق نظارت خواهد کرد.

والسلام علیکم و رحمه الله
۱۵ فروردین ۱۴۰۰
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
0
0
در جوای سوال اینکه، ایا امریکا (سایر متحدان استکباری-امپرالیستی شرقی و غربی و عبری و عربی و ...اش) حاضرند تضمین بدهند یزای جلوگیری از تکرار نقض برجام؟!
جواب خلاصه، هرگز تضمینی وجود نخواهد داشت!
در حقیقت وضع موجود، دلخواه امریکا و متحدانش است، این شوی عوام فریب ترس ساخت بمب هسته ای توسط ج.ا همه شو و نمایش است و اگر ج.ا ایران به همین فریب خوردگی ادامه دهد و هزینه سنگین اقتصادی به طرف مقابلش نزد تا ابد تحریمها ادامه میدهند و ایران را آخور شیاطین رذل مافیایی کاسب تحریم خواهد بود! و اکثر ملت ایران کارشان به ترکتازی زامبی وارهای بیرحم خواهد کشید تا نشانه هایش در احتکار و گرانی و کمبود و مافیایی ها شریک جرم اجانب جنایتکار ظالم تحریم چی است!
اما در حقیقت این ضمانت پایبندی به برجام را با هزینه ای است که جمهوری اسلامی ایران بر ناقضان اعلام کند یعنی باید توان تحمیل بر ناقضان برجام بر طرفهای مقابل داشته باشد.
ج.ا. ایران سه پلان میتوان برای تحمیل هزینه تضمینی بر نقض دوباره برجام اتخاذ کند:
الف- پلان منفی: مانند خروج کامل از N.P.T سایر پادمانها ساخت سلاحهای کشتار جمعی، اغاز عملی یا پنهانی سلاحهای کشتار جمعی، زدن و نابود کردن مستقیم یا نیابتی تمام منافع راهبردی مانند منابع تولید انرژی در جهان بخصوص جنوب خلیج فارس

ب- پلان مثبت: گنار گذاشتن ایدئولوژی آخرالزمانی و آرگمادونی مانند تسیز با جهان سکولاریسم و صهیونیزم اسرائیل و ارتجاع عربی و...

ج- ترکیبی مثبت و منفی، مناسب و متعادل از دو پلان الف و ب، بعضی آن را سیاست چماغ و هویج مینامند و این سیاست همیشگی ابرقدرتها است. اگر ج.ا ایران مدعی است ابرقدرت جهانی است باید عرضه اجرای پلان ج را داشته باشد.
ترجیح من پلان ج است. یعنی تضمین احرای برجام در دست ج.ا ایران باشد، آیا توان انتقام هزینه سازی دارد یا نه؟! وگرنه امریکا و غرب تضمینی نمیدهند و اساسا انتظار چنین تضمینی توهم است.
مثلا سران ج.ا مستقیم از رسانه ها و هم در ربان مذاکره کنندکننده تصریح کنند این باز برجام از سوی هر طرفی تقض شود، پلان ج اجرا و هزینه های سنگینی بر طرفها اعمال میکند، مثلا اگر صد میلیارد دلار خسارت بزنند، ایران صد میلیارد دلار به منافعشان خسارت میزند و سایر گزینه فورا اجرایی میکند.
// زودتر برجام احیا کنید و بیخودی نسل ملت را نسوزانید با توهم گرفتن تضمین از شیطان بزرگ! خودتان چهل سال است میگویید شیطان بزرگ، از شیطان کدام آدم عاقل انتظار تضمین دارد؟!
امیدوارم رسانه های حامی آزادی بیان، کامنتهای من منتشر کنند و اینها را به سمع و نظر مسئولان برسانند
https://www.bultannews.com/fa/news/75150
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: