به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
از موانع مهم تولید، قاچاق کالا به‌ویژه قاچاق سازمان‌یافته است. باید در شناخت شبکه‌های درهم‌تنیده تلاش کرد و مبارزه به‌صورت جدی‌تر انجام شود. قاچاق کالا خنجری است بر پشت تولید در هر حوزه‌ای. واردات بی‌رویه در کشور تولیدات را با آسیب روبرو می‌کند و همه اقتصاددانان به این امر معترف هستند
"خیبرآنلاین" - آیت‌الله رئیسی در جلسه شورای‌عالی قضائی گفت: در رهنمودهای رهبر انقلاب در سال گذشته، نکات محوری و راهبردی قابل‌توجهی برای مسئولان و ملت بزرگ ایران وجود داشت که یکی از اساسی‌ترین آنها توجه به آیات نورانی قرآن کریم و تقویت حلقه‌های تواصی به حق و صبر بود. از بخش‌های قابل‌توجهی که حتماً باید در دستور کار باشد، قوه قضائیه و جامعه حقوقدانان و قضات و دست‌اندرکاران ارتباط با مردم چه با شأن نظارت و چه با شأن قضاوت است.

به گزارش تسنیم، وی ادامه داد: هم باید خود گرایش به حق داشته باشند و هم باید ایستادگی در احقاق حق داشته باشند. این‌که خداوند به ما توفیق دهد حقوق خدا و حقوق مردم را بشناسیم، یک گام مهم است. در گام بعدی هواهای نفسانی مانع نشود که به‌سمت حق برویم. حب و بغض شخصی مانع گرایش به حق است، نگاه جناحی مانع گرایش به حق است. نگاه‌های قومی و قبیله‌ای، سیاسی و اجتماعی و همه وابستگی‌های دنیایی مانع گرایش به حق است، البته یکی از جلوه‌های ایستادگی برای استیفای حق و رشادت در این راه این است که اگر کسی متوجه اشتباه خود شد، به آن اعتراف کند.

رئیسی گفت: در انجام قضاوت باید از خداوند استمداد طلبید، در خودمان باید ظرفیت ایجاد کنیم که بهترین زمان همین ماه‌های شعبان و رمضان است. باید از خدا بخواهیم به ما شرح صدر عنایت کند. قاضی و قضاوت شرح صدر می‌خواهد، برخی حقوق‌خوان هستند، برخی حقوق‌دان هستند و برخی حق‌خواه و حق‌محور هستند، ممکن است برخی حقوق بخوانند و برخی حقوق بدانند اما برخی دیگر حق‌خواه هستند و تمام وجودشان استیفای حق است.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: همکاران ما باید بدانند در هر سالی که شعار آن سال توسط رهبر انقلاب اعلام می‌شود، اعلام نیاز جدی برای تحقق آن شعار در سراسر کشور است و همه دستگاه‌ها باید برای تحقق این شعار تلاش کنند. قوه قضائیه باید ببیند در این حوزه در کجا قرار دارد و در رفع موانع تولید کجای میدان ایستاده است و چه ظرفیتی برای رفع موانع تولید و حمایت از تولید در اختیار دارد و این ظرفیت را باید در عمل و حوزه اجرا نشان دهد. بیش از 2 هزار واحد تولیدی را با اقدامات قضائی یا فعال کردیم یا از توقف فعالیت جلوگیری کردیم.

وی افزود: حمایت جدی از حق تولیدکننده و مصرف‌کننده و کارگران در همه ابعاد نیاز به فعالیت دارد. درباره خصوصی‌سازی جاهایی را دیدیم که در یک مجموعه بزرگ کشاورزی 2 اقدام شده بود؛ اقدام اول برای خصوصی‌سازی شکست خورده بود و خود دولت به مجموعه دیگری داده بود. مجموعه بعدی یک مجموعه آباد ایجاد کرده بود و در حوزه کشت و صنعت اقدام بزرگی کرده بودند. موضوع ما حمایت از تولید است. یک جا خصوصی‌سازی به‌نفع تولید انجام شده بود که جای تقدیر است و جای دیگری هم که شکست خورده، مورد انتقاد ماست. تولید نباید در کشور با مانعی روبرو باشد. شاید ما موردی به چند استان سر بزنیم اما دوستان ما در سراسر کشور باید وارد عمل شوند و تولید را مسئله محوری هم در پشتیبانی و هم در رفع موانع بدانند.

رئیس قوه قضائیه گفت: حتماً توجه بکنید که اگر کسانی مسئولیت داشتند و دارند با ترک فعل خود باعث تعطیلی واحد تولیدی می‌شوند، باید پاسخگو باشند. یقین داریم با همتی که همکاران خواهند داشت، حمایت از تولید و مبارزه با فساد در جهت حمایت از تولید، رونق خواهد گرفت. جایی که رانتخواری و فساد باب شد، تولید آسیب خواهد دید. امنیت اقتصادی در گروی مبارزه با فساد اقتصادی است. باید مبارزه با فساد همچنان در دستور کار قوه قضائیه باشد و نباید اجازه داد فساد در جایی از کشور لانه کند. مردم عزیز بدانند که قضات در جای جای کشور به هیچ وجه اجازه نخواهند داد فساد در جایی از حوزه‌های اداری کشور لانه کند.

رئیسی تأکید کرد: از موانع مهم تولید، قاچاق کالا به‌ویژه قاچاق سازمان‌یافته است. باید در شناخت شبکه‌های درهم‌تنیده تلاش کرد و مبارزه به‌صورت جدی‌تر انجام شود. قاچاق کالا خنجری است بر پشت تولید در هر حوزه‌ای. واردات بی‌رویه در کشور تولیدات را با آسیب روبرو می‌کند و همه اقتصاددانان به این امر معترف هستند.

وی ادامه داد: نکته مهم دیگر اینکه قوانینی داریم مانند توسعه فضای کسب‌وکار، رفع موانع کسب‌وکار، قانون اقتصاد مقاومتی؛ اینها باید اجرا شود، هم بخش نظارت و هم بخش قضاوت. اگر همین قوانین فقط اجرا شوند برای حمایت از تولید تأثیرات ارزشمندی خواهند داشت. آن‌قدری که برخی آقایان جلسه گذاشتند که از غربی‌ها امتیاز بگیرند، اگر برای رفع موانع تولید وقت می‌گذاشتند خیلی از مشکلات حل شده بود و بسیاری از کارخانه‌جات تعطیل فعال شده بود. ما اصحاب "ما می‌توانیم" هستیم و می‌دانیم این فرهنگ بر فرهنگ "ما نمی‌توانیم" فائق خواهد آمد. اصحاب "ما می‌توانیم" باید بر بستر گام دوم انقلاب کار را در دست بگیرند.
برچسب ها: رئیسی ، تولید ، قضایی ، حق ، صبر ، خیبر ، آنلاین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: