به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
شهید فخری زاده همیشه از آمریکا به عنوان دیو پلید یاد می‌کرد؛ دیوی که هرچه می‌گوید برخلافش عمل می‌کند. پدرم همیشه مذاکره با آمریکا را مانع پیشرفت کشور می‌دانست و می‌گفت مذاکره‌ای که در آن آمریکا بدون درنظرگرفتن منافع ایران و بی احترام به کشورمان خواستار آن است، بی معناست و تنها فایده مذاکرات برجام اثبات حسن نیت ایران در فناوری هسته‌ای بود
"خیبرآنلاین" - حامد فخری زاده فرزند دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی کشور شهید دکتر محسن فخری زاده به مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای، ضمن اشاره به تلاش‌های شبانه روزی پدر بزرگوارش و دیگر دانشمندان صنعت هسته‌ای کشور عزیزمان ایران عنوان کرد: پدرم همیشه فعالیت هسته‌ای ایران را درحوزه پدافند دفاعی هسته‌ای می‌دانست و می‌گفت: سیاست قطعی ایران در فناوری هسته‌ای صلح آمیز است و ما هرگز به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نیستیم.

به گزارش بسیج، وی ادامه داد: در صنعت هسته‌ای ایران هیچ جایی برای سلاح هسته‌ای وجود ندارد و اتهام به ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای اتهامی پوچ و بی اساس است چرا که بزرگترین دستاورد ایران در فناوری هسته‌ای مربوط به علم پزشکی می‌باشد، ما سعی داریم از فناوری هسته‌ای برای رسیدن به انرژی به صرفه و پیشرفت در صنعت استفاده کنیم.

فرزند شهید دکتر محسن فخری زاده اظهار داشت: عمده تحقیقات و اختراعات هسته‌ای پدرم نیز در حوزه‌های صلح آمیز و پیشرفت علمی صنعتی است، زیرا نگاه پدرم به فناوری هسته‌ای، یک فناوری علمی تخصصی بود که هیچ رویکرد نظامی در آن به چشم نمی‌خورد، شهید فخری زاده صنعت هسته‌ای را فقط برای دفاع و پیشرفت در علوم بکار می‌برد.

وی در ادامه با اشاره به رویکرد دفاعی پدرش گفت: نباید اجازه دهیم سال‌های پایانی جنگ تحمیلی بار دیگر تکرار شود ما در سال‌های آخر جنگ تحمیلی بر اثر ناتوانی در مقابله با حملات شیمیایی و میکروبی عراق شهادت رزمندگان بسیاری را شاهد بودیم.

فخری زاده بیان کرد: بزرگترین دستاورد هسته‌ای پدرم که در دنیا بی نظیر بود، ایجاد اورژانس هسته‌ای برای مقابله با آسیب‌های هسته‌ای بود؛ اورژانسی که آماده مقابله با هر نوع ضایعه طبی است و بار‌ها برای مقابله با چشمه‌های اورانیوم هسته‌ای به کارگیری شده و موجب نجات انسان‌های بسیاری گردیده است.

وی تصریح کرد: این اورژانس به کشور قابلیت دفاع هسته‌ای و مقابله با خطرات سلاح‌های هسته‌ای دشمن را می‌دهد، پدرم با راه اندازی اورژانس هسته‌ای، تهدیدات هسته‌ای دشمن را بی اثر کرد و موجب اثبات حسن صداقت ایران در فناوری هسته‌ای شد چرا که او همواره فناوری هسته‌ای را راهی برای خدمت به مردم می‌دانست و قصد داشت به قدری به قدرت دفاعی ایران اضافه کند که ما از همه تهدیدات در امان باشیم.

فرزند دانشمند برجسته‌ی هسته‌ای و دفاعی کشور یادآور شد: شهید فخری زاده همیشه از آمریکا به عنوان دیو پلید یاد می‌کرد؛ دیوی که هرچه می‌گوید برخلافش عمل می‌کند. پدرم همیشه مذاکره با آمریکا را مانع پیشرفت کشور می‌دانست و می‌گفت مذاکره‌ای که در آن آمریکا بدون درنظرگرفتن منافع ایران و بی احترام به کشورمان خواستار آن است، بی معناست و تنها فایده مذاکرات برجام اثبات حسن نیت ایران در فناوری هسته‌ای بود.

حامد فخری زاده در پایان خاطرنشان کرد: برجام برای شهید فخری زاده بسیار دردناک بود و از آن به عنوان نافرجام کننده فناوری هسته‌ای یاد می‌کرد، همچنین پدرم همواره بر این باور بود که آمریکا تا وقتی خوی گرگ صفتانه اش را کنار نگذاشته، نباید مذاکره با او صورت گیرد، زیرا مذاکره یکطرفه بی فایده و به زیان ملت ایران است، آمریکا باید منافع ایران را بپذیرد وگرنه سازشی با آمریکا در پیش نخواهیم داشت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: