به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
پروازهای ترکیه همچنان برقرار است و تنها تورهای گردشگری لغو شده‌اند و بیشتر پروازهایی که در این مسیر انجام می‌شود، جنبه تجاری دارد
"خیبرآنلاین" - سخنگوی وزارت کشور سه‌شنبه ۱۷ فروردین‌ماه از تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا درباره اعمال محدودیت در ترددهای مسافرتی با کشور ترکیه خبر داد و گفت که وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لغو تور ترکیه را فوراً به کلیه شرکت‌های گردشگری ابلاغ کند. آژانس‌های مسافرتی تا پایان روز هفدهم فروردین‌ماه با وجود «قید فوریت»، دستوری در این راستا دریافت نکردند و حتی اعلام شد که فروش خدمات سفر به ترکیه بدون ممانعت ادامه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، تصمیم کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا برای لغو تورهای ترکیه به دنبال درخواست وزیر بهداشت نیز در حالی صورت گرفت که پروازهای این مسیر بدون محدودیت برقرار ماند، هرچند قرار شد هلال احمر کنترل شدیدتری در مرزهای مشترک ایران و ترکیه داشته باشد.  

پیگیری‌ها نشان می‌دهد این دستور در روز هفدهم فروردین‌ماه به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رسیده و مسئول مربوطه نیز می‌گوید که همان روز هم به استان‌ها و تشکل‌های گردشگری ابلاغ شده است. با این حال، تا روز هجدهم فروردین‌ماه دفاتر خدمات مسافرتی می‌گفتند دستوری در ارتباط با ممنوعیت تور ترکیه دریافت نکرده‌اند، هرچند در آژانس‌ها توری به نام ترکیه وجود ندارد و خدمات آن به صورت بلیت و هتل و معمولا بدون گشت عرضه می‌شود.

در روز چهارشنبه هجدهم فروردین‌ماه، سرانجام از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران بخشنامه‌ای به صورت مکتوب بیرون آمد که با توجه به مصوبه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا با موافقت روحانی، دستور ممنوعیت هرگونه تبلیغ و برگزاری تور (گشت) مسافرتی و گردشگری به مقصد ترکیه تا اطلاع ثانوی را به تمام تشکل‌های مرتبط با دفاتر خدمات مسافرتی و آژانس‌های گردشگری ابلاغ کرده بود.

پیرو همین دستور، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران شنبه ۲۱ فروردین‌ماه بخشنامه کرد: با توجه به لغونشدن پروازها در این مسیر (ترکیه) و نیاز مسافران به خدمات اقامتی و ترانسفر در کشور مذکور، دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی به منظور جلوگیری از سرگردانی مسافران در مقصد، مجاز به فروش خدمات مورد نیاز ایشان اعم از هتل و ترانسفر فرودگاهی بوده و از هرگونه تبلیغ و فروش گشت و تور امتناع کنند!

یونس دقیق‌کیا رییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی، نیز تایید کرده که پروازهای ترکیه همچنان برقرار است و تنها تورهای گردشگری لغو شده‌اند و بیشتر پروازهایی که در این مسیر انجام می‌شود، جنبه تجاری دارد.

او درباره استرداد هزینه‌ تورهای لغوشده و پیرو درخواست انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران برای اعمال شرایط فوق‌العاده و فورس‌ماژور گفته است: هزینه بسته‌های سفر که آژانس‌های مسافرتی ارائه می‌کنند، به مسافران بازگردانده می‌شود و بسیاری از آن هتل‌ها هم گارانتی برای برگشت دارند و با توجه به محدودیت‌هایی که در خود ترکیه ایجاد شده، ممکن است تورهای گردشگری مجوز خود را تمدید و یا مبالغ آن‌ را استرداد کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: