به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
قرار است در جلسه کمیسیون امنیت ملی هر 3 مورد تقاضای تحقیق و تفحص مورد بررسی قرار گیرد و کمیسیون به دنبال این است که هر 3 درخواست در قالب 1 درخواست به عنوان تحقیق و تفحص از مرکز استراتژیک ریاست جمهوری در طول 8 سال گذشته تصویب شود. در صورت تصویب این تقاضا در جلسه کمیسیون، در جلسه روز سه شنبه صحن این تحقیق و تفحص مورد بررسی قرار خواهد گرفت
"خیبرآنلاین" - احمد امیرآبادی فراهانی با حضور در جمع خبرنگاران ضمن تشریح جلسه غیرعلنی مجلس بیان کرد: در جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی 2 موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ یکی بحث مذاکرات وین بود که گزارشی را رییس مجلس به صحن علنی ارائه دادند. در ادامه نیز تعدادی از نمایندگان نقطه نظرات خود را درخصوص این موضوع مطرح کردند.

به گزارش فارس، وی افزود: جمعبندی مجلس درخصوص مذاکرات وین بر این بود که با تیم مذاکره کننده باید مراقبت کند تا مقاومتی که ملت ایران در طول این هشت سال در مقابله با تحریم ها داشته اند و مشکلات زیادی را بر ملت تحریم کرده است، منجر به خدشه به پیروزی ملت ایران در این نبرد اقتصادی نشود. تیم مذاکره کننده باید مراقبت کند تا منافع ملت ایران و منافع کشور به خطر نیفتد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی حاضر نیست یک لحظه هم تحریم ها ادامه یابد اما این دلیلی نیست که تیم مذاکره کننده بخواهد در مذاکرات عجله کند و منافع ملت را به خطر بیندازد. مجلس استفاده از ابزار مذاکره را در روند مسائل سیاست داخلی قبول ندارد.

وی ادامه داد: آنچه که برای ما مهم است این است که تحریم ها به طور کلی برداشته شود و راستی آزمایی نیز با دقت و در زمان کافی صورت گیرد. تیم مذاکره کننده باید در مذاکرات خود به این مساله مهم توجه داشته باشد.

امیرآبادی فراهانی در ادامه تاکید کرد:براساس اطلاعاتی که رسیده تحریم ها را به چند قسمت تقسیم کردند تحریم های غیربرجامی و تحریم های برجامی که در طول ریاست جمهوری ترامپ اعمال شده است. تاکید جمهوری اسلامی بر این است که تمام تحریم ها باید برداشته شود و مشکلاتی که امروز تولید کنندگان و صادر کنندگان ما با آن مواجه هستند کنار رود. راستی آزمایی در زمان کافی نیز از دیگر مواردی بود که مورد تاکید مجلس شورای اسلامی قرار دارد.تحریم های غیرهسته ای نیز باید برطرف شده و نباید مانعی در مبادلات اقتصادی وجود داشته باشد.

در ادامه جلسه نیز درخصوص فایل صوتی وزیر امور خارجه بحث شد و مجلس آن را به شدت محکوم کرد. انتشار این فایل صوتی احساسات مردم را جریحه دار و ملت را ناراحت کرد. نمایندگان نیز در این زمینه مسائلی را مطرح کردند و اکثر نمایندگان تاکید داشتند که ایجاد دوگانه های مختلف در کشور باعث ایجاد مشکل برای مردم می شود. متاسفانه در طول 8 سال گذشته با ایجاد دوگانه های کاذب شاهد تحمیل مشکلات اقتصادی زیادی به مردم بودیم. مجلس شورای اسلامی این دوگانه سازی ها را محکوم می کند.

وی ادامه داد: تیم تحقیق و تفحص در این حوزه شروع به کار کرده و تا حالا 3 گروه از نمایندگان تقاضای تحقیق و تفحص درخصوص این موضوع را مطرح کردند.

امیرآبادی ادامه داد: قرار است در جلسه کمیسیون امنیت ملی هر 3 مورد تقاضای تحقیق و تفحص مورد بررسی قرار گیرد و کمیسیون به دنبال این است که هر 3 درخواست در قالب 1 درخواست به عنوان تحقیق و تفحص از مرکز استراتژیک ریاست جمهوری در طول 8 سال گذشته تصویب شود. در صورت تصویب این تقاضا در جلسه کمیسیون، در جلسه روز سه شنبه صحن این تحقیق و تفحص مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در پایان اعلام کرد: عده ای از نمایندگان نیز درخواست اعمال ماده ۲۳۴ آیین نامه را در این زمینه داشتند که در هر صورت نتیجه تحقیق و تفحص و اعمال ماده ۲۳۴ به قوه قضاییه جهت برخورد با خائنین و افرادی که در این حوزه نقش داشتند، ارسال خواهد شد و این موضوع روند قانونی خود را در مجلس شورای اسلامی طی خواهد کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: