به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
جبهه داخلی رژیم صهیونیستی اولین بار بود که با این وسعت درگیر شده بود
"خیبرآنلاین" - ناصر ابوشریف با اشاره به قدرت مقاومت فلسطین در نبرد غزه، گفت: پیروزی بزرگ جبهه مقاومت فلسطین را به جهان اسلام، رهبر و ملت بزرگ ایران و رزمندگان جبهه مقاومت تبریک عرض می‌کنم، افتخاری بزرگ برای جبهه مقاومت در جریان مقابله با رژیم صهیونیستی است و پس از پایان این مرحله از درگیری‌ها ما باید بر روی دستاوردهای آن سرمایه‌گذاری کنیم.
 
به گزارش میزان، نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران با اشاره به مقاومت ۱۲ روزه غزه در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی، این افتخار جبهه مقاومت را نبردی بزرگ برشمرد و با تشریح دستاوردهای آن، تصریح کرد: یکی از این دستاوردها تبیین و تشریح واقعیت مسئله فلسطین با استفاده از روایت فلسطینی‌ها در مقابل روایت اسرائیلی‌ها بود.
 
ابوشریف با بیان اینکه حقیقت این مسئله توسط سیستم اسرائیلی‌ها و غربی‌ها در همه جای دنیا وارونه نشان داده شده است، اضافه کرد: الآن بخش بزرگی از مردم دنیا نسبت به آنچه اتفاق می‌افتد آگاه شده‌اند و می‌دانند که در حقیقت فلسطینی‌ها درگیر مقاومت برابر جنایات این رژیم اشغالگر هستند و مورد پاک‌سازی قومیتی و نژادپرستی قرار گرفته‌اند.
 
نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران با تأکید براینکه دنیا رفتارهای اشغالگران را بیشتر می‌بیند، افزود: ولی طرح غربی‌ها و صهیونیست‌ها هنوز پا برجاست، پروژه صهیونیستی با دستور غربی‌ها و با پشتیبانی آن‌ها ادامه دارد و با تأسف فراوان در داخل این اُمت و حتی داخل فلسطینی‌ها نیز افراد و گروه‌هایی هستند که با آن‌ها دست به یکی کرده و از این رژیم جعلی حمایت می‌کنند، به همین دلیل مرحله پیش رو، مرحله‌ای حساس و مهمی است.
 
ابوشریف در تشریح عمق این مرحله، گفت: مرحله‌ای که باید تلاش‌های خود را برای جلوگیری از مصادره این دستاوردها توسط طرف‌های دیگر افزایش دهیم تا بتوانیم دستاوردهای دیگری نیز داشته باشیم، الآن ایستادگی در برابر فرستادگان، نمایندگان و واسطه‌های غربی‌ها مسئله مهمی است و نباید فراموش کنیم که در آینده جنبش‌های مقاومت تحت محاصره بزرگ‌تری قرار خواهند گرفت و باید مراقب باشیم.
 
نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران تقویت جبهه داخلی فلسطین را از طریق مُمانعت از یکه تازی گروه‌های فلسطینی در برابر خواست جمعی و ملی مردم فلسطین مهم و زیر بنای استحکام جبهه مقاومت برشمرد و افزود: مردم فلسطین باید طرح ویژه‌ای با برخورداری از یک مرجعیت داشته باشند که آن هم فقط مردم فلسطین هستند و نه مرجعیت‌های دیگر.
 
ابوشریف ادامه داد: همه مرجعیت‌های دیگر بخشی از پروژه صهیونیست‌ها و غربی‌ها هستند که فلسطین را هدف گرفته‌اند، مرجعیت ما باید فقط ملت فلسطین و خواسته‌های به حقش که مردم در این مرحله به آن رسیده‌اند، باشد، به همین دلیل معتقدم که مرحله حساسی است و همه باید برای دفع این تهاجم غربی همکاری کنند که به اعتقاد من این مسئله آغاز شده است.
 
نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران با تأکید بر اینکه دولت‌های غربی دنبال دورزدن دستاوردهای جبهه مقاومت برابر رژیم صهیونیستی هستند، تصریح کرد: دولت‌های غربی هم‌پیمان با این رژیم جعلی دنبال نجات رژیم صهیونیستی از بحرانی هستند که برای آن به ویژه در جریان نبرد ۱۲ روزه غزه ایجاد شده است و به بهانه بازسازی و بهانه‌هایی از این دست عرصه را بر مقاومت تنگ‌تر کنند.
 
ابوشریف بر عدم کوچک شمُردن توانایی‌های صهیونیست‌ها تأکید کرد و افزود: نباید توانایی‌های صهیونیست‌ها را کوچک بشماریم، چرا که این رژیم به انواع سلاح‌های پیشرفته مجهز است و در نبرد ۱۲ روزه غزه نیز به سلاح‌های جدید به قیمت ۷۳۰ میلیون دلار مجهز شده و از بمب‌های نقطه زن و سلاح‌های مدرن دیگر در این نبرد استفاده کرده است.
 
وی با بیان اینکه پشت سر اسرائیل بزرگ‌ترین کشور‌های غربی ایستاده اند، اضافه کرد: این‌ها با صهیونیست‌های جنایت‌کار شریک هستند، رژیم جنایت‌کارآمریکا از اسرائیل پشتیبانی می‌کند و این‌ها همه ابزار‌های قدرت را در اختیار این رژیم جعلی قرار داده‌اند و هنوز هم این روند ادامه دارد.

ابوشریف به روشنی مواضع فرانسه، آلمان و انگلیس بر حمایت از این رژیم کودک کش اشاره و تصریح کرد: همه این کشورها با پشتیبانی از این رژیم صهیونیستی، از در اختیار گذاشتن انواع سلاح‌های بسیار پیشرفته به این رژیم جعلی دریغ نمی‌کنند در صورتی که حتی ارتش‌های این کشورها از چنین تسلیحات نظامی برخوردار نیستند، یعنی آنچه که اسرائیل در اختیار دارد از آنچه که ارتش آمریکا دارد بهتر است.
 
نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران با بیان اینکه بودجه همه این طرح‌ها و پروژه‌ها از سوی آمریکا پرداخت شده است، افزود: به عنوان مثال طرح سامانه «گنبد آهنین یا سیستم دفاع موشکی پیکان» و کلیه سامانه‌های دفاعی هوایی و نیروی هوایی این رژیم مورد حمایت آمریکاست، لذا ما قدرت رژیم صهیونیستی و حتی گنبد آهنین را دست کم نمی‌گیریم، گنبد آهنین سامانه پیشرفته‌ای برای مقابله با موشک‌هاست و در این مرحله آن‌ها پیشرفت می‌کنند و ما نیز سعی می‌کنیم تا بتوانیم بر آن فائق شویم.
 
ابوشریف با اشاره به ساختار موشک‌های مقاومت، تصریح کرد: موشک‌هایی که مقاومت از غزه شلیک می‌کند تقریباً خیلی پیشرفته نیست، درست است که در تلاش هستیم که آن‌ها را پیشرفته‌تر کنیم، اما مقابله با آن‌ها به دلیل اینکه این محصولات دفاعی ما پیشرفته نیستند سخت‌تر است، همچنین روش شلیک آن‌هاست که تغییر کرده است و این بار از زوایا و مکان‌ها و انواع مختلف شلیک شدند که رهگیری آن‌ها را برای سامانه گُنبد آهنین سخت‌تر کرده است.
 
وی با تأکید براینکه خیلی از موشک‌های شلیک شده توسط مقاومت قادر به رهگیری توسط گنبد آهنینی نیست، افزود: حتی اگر سامانه می‌توانست موشکی را رهگیری کند به بدنه آن اصابت می‌کرد و نه به سر انفجاری آن و موجب می‌شد بیفتد منفجر شود، لذا می‌توان گفت این سامانه در نبرد ۱۲ روزه غزه با شکست روبرو بود.
 
نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران با اشاره به ضرورت وحدت گروه‌های مقاومت در مقابله با رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: مطمئناً اگر همه ارکان جبهه مقاومت در برابر اسرائیل یکپارچه بود، این رژیم جعلی با بزرگ‌ترین بحران روبرو می‌شد، اما یک لحظه از لحظاتی را دید که کاملاً آرزوی صهیونیست‌ها و تصویری که از ارتش خود ارائه داده بود، نابود شد.
 
ابوشریف تأکید کرد: امیدواریم جنگ آینده، جنگ محور مقاومت با رژیم صهیونیستی باشد، محور مقاومت به همراه اکثریت امت اسلامی که دیدیم حامی مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و طرح غربی‌هاست، مطمئناً وحدت و یکپارچگی مقاومت چه در بین مردم و سیاست، همه امکانات رژیم صهیونیستی را از بین خواهد برد و ممکن است که پیروزی نهایی به این صورت باشد.
 
وی با اشاره به اینکه اغلب موشک‌ها الآن در داخل تولید می‌شوند، اضافه کرد: شاید برخی قطعات نیاز باشد که وارد شوند، وارد کردن آن‌ها در حال حاضر بسیار سخت است، زیرا مصر کل تونل‌ها را از بین برده است، ما در تلاش هستیم از همه چیز در غزه استفاده کنیم از تکه آهن‌ها گرفته تا ماسوره و هر چیزی که بتوان از آن استفاده کرد، بهره ببریم و امکانات خود را پیشرفته‌تر کنیم.
 
نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران افزود: تلاش می‌کنیم بخش‌هایی از آن را علیرغم محاصره از خارج وارد کنیم، چرا که می‌توان باریکه غزه را به عنوان یک اردوگاه به اسارت گرفته شده حساب کرد لکن بخش اغلب توسعه موشکی در داخل اتفاق می‌افتد.
 
ابوشریف تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران، سوریه و محور مقاومت نیز در این جهت به مقاومت فلسطین کمک می‌کنند ولی اجرای آن تا حد زیادی در داخل باریکه غزه اتفاق می‌افتد و برخی از منابع خارجی هستند که کمک می‌کنند، اما نمی‌توان به آنها در برهه کنونی تکیه کرد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران با بیان اینکه این موشک‌ها در داخل توسعه یافته‌اند و برد آنها به ۲۵۰ کیلومتر می‌رسد، تصریح کرد: به اذعان رژیم صهیونیستی، ممکن است این موشک‌ها به همه جغرافیای تاریخی فلسطین از شمال آن تا جنوب برسند و منجر شود در هر جنگی همه صهیونیست‌ها به پناهگاه‌ها و تونل‌ها بروند همانطور که در این جنگ نیز چنین بود و بخشی آر پروژه فشار بر رژیم صهیونیستی رقم خورد.
 
وی با اشاره به اینکه جبهه داخلی رژیم صهیونیستی اولین بار بود که با این وسعت درگیر شده بود، اضافه کرد: یعنی فقط این شوک به رژیم صهیونیستی وارد نشده بود، بلکه همه متحیر شدند که چگونه یک باریکه کوچک محاصره شده داخل یک اردوگاه به اسارت گرفته شده این کارهای بزرگ را می‌تواند انجام بدهد.
 
ابوشریف در تشریح قابلیت موشک «قاسم» گفت: این محصول دفاعی بومی از جمله سلسله موشک‌های ساخته جنبش جهاد اسلامی است، این موشک بُرد بسیار کوتاه و بسته انفجاری بسیار بزرگی دارد که به تجمعات نظامی صهیونیست‌ها شلیک می‌شود که در این جنگ به تجمعات آنها به اطراف غزه شلیک شد، موشک قاسم حامل ۴۰۰ کیلوگرم مواد منفجره است.
 
نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران اظهار داشت: سری اول، دوم و سوم از موشک قاسم ساخته شده است یعنی به صورت چند سری ساخته شده است. ان‌شاءالله در آینده موشک‌هایی در چند سری از این طراز ساخته شود که برد آن از 2000 متر تا بیشترین مسافت را در بر بگیرد و بسته انفجاری بزرگی را حمل کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: