به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
واکسن در برابر ویروس ووهان و بریتانیایی موثر است و در مورد سایر جهش‌هایی که در دنیا اتفاق می‌افتد، مثل هندی، آفریقایی و برزیلی هنوز آزمایشی انجام ندادیم، چون دسترسی هم به آنها خیلی آسان نیست اما به محض اینکه به این جهش‌ها دسترسی داشته باشیم، روی آنها هم بررسی را انجام خواهیم داد
"خیبرآنلاین" - محمدرضا صالحی مجری مطالعات بالینی واکسن ایرانی کرونا، با اشاره به وضعیت روند فازهای واکسن برکت ساخت داخل، بیان کرد: واکسن کوو ایران برکت تقریبا فاز 1 را کامل به پایان رسانده، برای فاز 2 هم تقریبا می‌توان گفت که در حد نتایج اولیه به پایان رسیده است، هرچند که نتایج نهایی را باید آماده کنیم، اما نتایج اولیه خیلی امیدوارکننده بوده است.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: این نتایج چه از نظر ایمنی‌زایی بالا و چه از نظر بی‌ضرربودن خوب بوده و ما حدس می‌زنیم طبق نتایجی که به دست آوردیم، این واکسن موفقیت‌آمیز باشد و بیش از ۸۰% افرادی را که قبلاً با ویروس در ارتباط نبودند، را در برابر انواع خفیف و شدید بیماری ایمن کند.

صالحی در مورد عوارض واکسن افزود: در واقع میزان عوارضی که واکسن داشته، کمتر از ۲۵% در افراد بوده که همه‌ی عوارض هم از نوع خفیف بوده است و عارضه‌ی متوسط یا شدید گزارش نشده است.

وی ادامه داد: الان در میانه‌های فاز ۳ هستیم که بیش از 10 هزار داوطلب در این مرحله واکسن یا واکسن نما را دریافت کردند، مجموع داوطلب‌های فاز ۳، ۲۰ هزار نفر هستند که نیمی از آنها واکسن دریافت کردند.

صالحی گفت: خوشبختانه شرایط به خوبی پیش می‌رود و فکر می‌کنم ظرف دو هفته‌ی آینده بقیه شهرستان‌ها را برای مطالعه اضافه کنیم، در همین راستا دو روز گذشته هم استان البرز را اضافه کردیم.

مجری مطالعات بالینی واکسن ایرانی کرونا در رابطه با دپوی مقداری از تولیدات واکسن برکت، افزود: در رابطه با دپو باید بگویم، که شرکت ایران برکت، امکانات تولید انبوه واکسن را فراهم کرده و دوستان در ایران برکت موفق شدند تا ظرفیت حدود 1.5 میلیون دز را تولید کنند و کنار بگذارند اما استفاده از این 1.5 میلیون دز نیازمند این است که نتایج نهایی آن تایید شود.

وی گفت: وزارت بهداشت بر اساس نتیجه‌ای که ما اعلام می‌کنیم تصمیم می‌گیرد که واکسن ایران برکت به سبد واکسیناسیون کشوری اضافه شود.

صالحی در مورد شرایط نگهداری واکسن ایران برکت ادامه داد: واکسن ها براساس پلتفرم‌های مختلف نگهداری‌‌های متفاوتی دارند، به طور مثال واکسن فایزر در یخچال‌هایی با دمای منفی ۶۰ درجه سانتی‌گراد باید نگهداری شود، حال واکسن سینوفارم یا برکت نیاز به دمای بسیار سرد ندارد و در دمای یخچال بین ۲ تا ۸ درجه سانتیگراد قابل نگهداری هستند و از این نظر مشکلی برای نگهداری واکسن‌های دپو شده نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اثربخشی واکسن در برابر جهش‌های ویروسی، بیان کرد: بررسی بر روی جهش ویروس و مقاومت واکسن کم کم در دنیا در حال انجام شدن است، به طور مثال اخیرا در مورد واکسن آسترازنیکا مقاله‌ای معتبر منتشر شد که نشان داده بود این واکسن در برابر ویروس آفریقایی خیلی قوی نیست.

صالحی افزود: طبق بررسی که ما انجام دادیم، واکسن در برابر ویروس ووهان و بریتانیایی موثر است و در مورد سایر جهش‌هایی که در دنیا اتفاق می‌افتد، مثل هندی، آفریقایی و برزیلی هنوز آزمایشی انجام ندادیم، چون دسترسی هم به آنها خیلی آسان نیست اما به محض اینکه به این جهش‌ها دسترسی داشته باشیم، روی آنها هم بررسی را انجام خواهیم داد.

وی در مورد تولید انبوه گفت: طبق چیزی که می‌دانم، در حال حاضر امکان تولید در حد 1.5 تا ۳ میلیون دز در ماه برای واکسن برکت وجود دارد و این میزان طبق گفته‌ی کارشناس‌های واکسن برکت در ماه‌های آینده بالغ بر 10 میلیون دز خواهد رسید.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
0
0
تصویر عکسی از روزنامه اینیپندنت امریکا مربوط به ده سال پیش در دستان پیرزنی که روی آن نوشته شده است "با واکسیناسیون اجباری در آینده عده زیادی خواهند مرد "دلیل واضحی است از اینکه هیچ واکسن خوبی وجود ندارد نه ایرانی اش خوب است و نه خارجی علی الخصوص که فنآوری هردو یکی هست و دولت روحانی و آقای نمکی رفیق شفیق سازمان جهانی بهداشت هستند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: