به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
نتایج یک افکارسنجی آنلاین نشان می دهد: اکثریت پاسخگویان (۷۳.۷ درصد ) درخواستشان از رییس جمهوری منتخب رسیدگی به حوزه «‌اقتصادی »است. همچنین ۴۱.۱ درصد نیز در بخش اقتصادی خواستار رسیدگی به «‌اشتغال و بهبود معیشت مردم » شده اند.
"خیبرآنلاین" - انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ به پایان رسید و حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی رییس جمهور منتخب مردم شد ، در این راستا نظرسنجی آنلاینی با موضوع «اولویت های رییس جمهور منتخب  » منتشر شد. حدود ۱۳ هزار نفر در این  نظرسنجی آنلاین شرکت کردند.

به گزارش ایرنا، در این نظرسنجی چهار سوال؛ ۱- به نظر شما اولویت رییس‌جمهور منتخب در حوزه اقتصادی چه باید باشد؟۲- به نظر شما اولویت رییس جمهور منتخب در حوزه سیاست داخلی و خارجی چه باید باشد؟۳- به نظر شما اولویت رییس‌ جمهوری منتخب در حوزه های اجتماعی و فرهنگی چه باید باشد؟ ۴- به نظر شما اولویت رییس جمهور منتخب باید در چه حوزه ای باشد؟  مطرح شد.

در این نظرسنجی از مردم پرسیده شد، اولویت رییس جمهور منتخب باید در چه حوزه ای باشد؟  حوزه « اقتصادی » با ۷۳.۷ درصد  بیشترین درخواست از سوی پاسخگویان را داشته  است . حوزه « سیاست داخلی و بین المللی» با ۲۲ درصد  و حوزه « اجتماعی و فرهنگی » با ۴.۳ درصد  درمرتبه های بعدی درخواست های مخاطبان  قرار گرفته است .

همچنین در پاسخ به این سوال که به نظر شما اولویت رییس‌جمهور منتخب در حوزه اقتصادی چه باید باشد؟۴۱.۱ درصد پاسخگویان  «اشتغال و بهبود معیشت مردم »‌ و ۳۳ درصد «‌کنترل نرخ تورم »‌ را  درخواست کردند . «‌کاهش نرخ ارز » با ۱۰.۴ درصد ،‌«‌اصلاح نظام بانکی و بودجه » ‌با ۷.۱ درصد  و  « مسکن »‌با ۸.۴ درصد در رده های بعدی درخواست های  مردمی در این حوزه است .

نتایج دیگر این افکارسنجی نشان داد؛ ۴۳.۴ درصد پاسخگویان از رییس جمهوری منتخب در حوزه سیاست داخلی و خارجی  «‌رفع تحریم ها » را درخواست کردند . « تحول در نظام اجرایی و اداره کشور» با ۳۰.۸ درصد ،‌« گسترش تعامل با جهان بخصوص کشورهای همسایه »‌ با ۱۷.۴ درصد  و «‌ پیوستن به "اف.ای.تی.اف"» با ۸.۴  درصد از دیگر مطالبات مردمی در این حوزه است.

بر اساس نتایج بدست آمده ؛  «‌مبارزه با فساد و رانت »‌با ۵۸ درصد درخواست مردمی  در حوزه اجتماعی  از رییس جمهوری منتخب است .  « مهار کرونا و واکسیناسیون عمومی » با ۲۳.۹ درصد ،‌ «‌ کاهش هزینه‌های سلامت و توسعه بیمه همگانی » با ۱۴ درصد و «‌ توسعه دسترسی‌های عمومی به اینترنت پرسرعت»‌با ۴.۱ درصد  از سوی پاسخگویان در حوزه اجتماعی از رییس جمهوری منتخب درخواست شده است .

درخواست مردم از رییس جمهوری منتخب چیست؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: