به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۶۰۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۹
صف های طولانی برای تزریق واکسن کرونا حاصب بی مدیریتی است
وجود صفهای طولانی برای تزریق واکسن کرونا طی روزها و هفته‌های جاری صحنه‌های زشت و تاسف‌برانگیزی را در برخی نقاط واکسیناسیون در تهران و برخی شهرستانها ایجاد کرده است.
"خیبرآنلاین" - علیرغم آنکه ایران در دوران کرونا افتخارات بزرگی مثل حضور در جرگه 5 کشور برتر دنیا در تولید واکسن آفریده و به عزت و افتخار ایرانی افزوده است، اما شکل‌گیری این صف‌ها و معطلی افراد، بویژه آنکه جملگی از کهنسالان عزیز کشورند، فضایی را رقم زده است که هیچ نسبتی با آن تولید افتخار ندارد بلکه باعث هتک حرمت افراد و شکل‌گیری نارضایتی گسترده در میان خانواده‌های آنان شده است.

به گزارش تسنیم، با توجه به اینکه افراد بر اساس اولویت و نوبت و با توجه به تعداد  واکسن‌های موجود فراخوان می‌شوند، بنابراین مشکل اصلی در ایجاد چنین صحنه‌های تاسف‌برانگیزی، کمبود نیرو یا محل تزریق واکسن و یا ضعف مدیریتی جدی در این حوزه است.

رخداد زشت صف‌های طولانی واکسیناسیون/ چرا وزارت بهداشت از بسیج کمک نمی‌گیرد؟

این موضوع مسئله پیچیده‌ای نیست که نتوان آن را حل کرد. سابقه بسیج مستضعفین در کشور نشان داده است که در شرایط اینچنینی یک نیروی ملی بسیار مناسب برای ساماندهی به موضوعات است.

بسیج نیروی فراگیر از دل ملت با تعداد بسیار بالا و انگیزه‌های ایمانی و ملی و دینی بسیار قوی است که در بزنگاه‌های مختلف که نیاز به یک بسیج ملی و مشارکت همگانی است، گره‌گشایی‌های اساسی انجام داده است که کمک به اجرای طرح بزرگ واکسیناسیون فلج اطفال در سراسر کشور از جمله‌ی آنهاست. در همین ماجرای کرونا نیز این ظرفیت بزرگ، کارهای بزرگی همچون طرح غربالگری شهید سلیمانی را انجام داده که پیشتر خود مدیران وزارت بهداشت بر موثر بودن آن در مهار برخی موجهای بزرگ کرونایی در کشور تاکید کرده‌اند.

در وضعیت فعلی نیز وزارت بهداشت می‌تواند با بهره‌گیری از این ظرفیت مردمی، این اتفاقات زشت در کشور را از دامن مدیریت وزارت بهداشت پاک کند و طرح واکسیناسیون سراسری را نیز به یک افتخار ملی توام با رضایت همگانی تبدیل کند. نه اینکه مردم از نیمه شب در صفهای طولانی به انتظار بنشینند و در شرایطی که نیاز به فاصله‌گذاری اجتماعی است، تجمعات خطرناکی را تشکیل دهند که هیچ با یک مدیریت مناسب تناسبی ندارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: