به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۶۰۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۲
بلاتکلیفی وزارتخانه 40 میلیون نفری
ادامه‌ی این روند، آن هم در شرایطی که کشور و جهان آبستن تحولات و اتفاقات سریع و بعضا غیرقابل پیش بینی است، می‌تواند به یکی از پاشنه آشیل‌های دولت سیزدهم تبدیل شود و اگر این سبک مدیریت تغییر نکند، فاصله‌ی موجود میان مردم و هواداران رئیسی با دولت او، بیشتر خواهد شد
"خیبرآنلاین" - بعد از 8 سال روی کار بودن باند غربگرای بنفش که خسارت های بی سابقه ی اقتصادی و اعتباری به کشور وارد کرد، طیف گسترده ای از مردم با امید تغییر شرایط، به سید ابراهیم رئیسی روی آوردند تا با همت او و تیم همراه، بتوانند نفسی تازه کنند و بخشی از خرابی های گذشته را ترمیم و حرکت جدیدی به سمت آینده آغاز شود.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، اینک، 14 ماه از آغاز به کار فعالیت رئیسی در دولت سیزدهم می گذرد اما آنچه که در میان مردم مشاهده می شود، نوعی از تردید نسبت به کارآمدی دولتمردان است که قطعا یکی از مهمترین علل بروز این تردید، نوع کنش و سرعت عمل رئیس جمهور و همراهان وی در تغییر وضعیت فعلی است.

کندی در تصمیم گیری و اجرا در دولت رئیسی از مرز احتیاط گذشته و در حال ورود به مرزهای مخرب و ناامیدکننده شده است که برای نمونه، اینجا فقط به موضوع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره می‌شود و الباقی، به آینده موکول می گردد.

وزارتخانه ی مذکور که از جمله مهمترین و اجتماعی ترین وزارتخانه های دولت محسوب می شود و تصمیم ها و سیاست های کلان آن، با اقتصاد و معیشت دهها میلیون ایرانی ارتباط مستقیم دارد، ماههاست دچار حاشیه، سردرگمی و بلاتکلیفی شده و اصطلاحا به حال خود رها شده است.

وزیر معزول (حجت الله عبدالملکی) که نوع مدیریتش بر این وزارتخانه با حواشی مختلفی همراه بود و موافقان و مخالفانی داشت، در شرایطی که زمزمه های استیضاحش توسط نمایندگان مجلس شنیده می‌شد، پس از فرصتی که دولت از مجلس گرفت و البته با 2 ماه تاخیر در عمل به فرصت دریافتی، نهایتا 24 خردادماه کنار گذاشته شد و از آن تاریخ، محمدهادی زاهدی وفا حکم سرپرستی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را دریافت کرد.

از همان روزهای ابتدایی سرپرستی وی، وکلای ملت در مجلس نسبت به نوع مواجهه ی او با نمایندگان لب به گلایه گشوده و از بی توجهی نسبت به خانه ملت اعتراض نمودند اما گوش رئیسی و تیم مشاور وی شنوای سخن نمایندگان نبود.

کُندی در تصمیم گیری و اجرا باعث شد مدت سرپرستی زاهدی وفا از مهلت قانونی 3 ماه فراتر برود و با حکم حکومتی، وی 19 روز بیشتر از مهلت قانونی نیز در این وزارتخانه مشغول باشد اما نهایتا اصرار رئیس جمهور بر معرفی نامبرده برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بی توجهی به دیدگاه های کارشناسان و دلسوزان و نمایندگان مجلس، منجر به عدم اعتماد وکلای ملت شد و تکلیف مدیریت این وزارتخانه، بازهم به اما و اگر کشیده شد.

از روز سه شنبه 12 مهرماه تا لحظه ی نگارش این مطلب، 7 روز از رهاشدن کامل وزارتخانه ای که مدعی است با 40 میلیون ایرانی سروکار دارد، می گذرد و طی این مدت، هیچ خبری از معرفی فرد جدید برای سکانداری آن نیست!

همانگونه که ذکر شد، ماجرای مذکور فقط به عنوان یک نمونه از نوع کندی تصمیم گیری و اجرا در دولت رئیسی مورد توجه قرار گرفت و دهها نمونه ی مشابه را میتوان طی 14 ماه گذشته نام برد که این سبک از مدیریت، منجر به تعمیم آن به لایه های پایین تر دولت و در استان ها شده است و بسیاری از تصمیم گیران دولتی، در جابجایی افرادی که بانیان شرایط فعلی کشور هستند و اتخاذ تصمیماتی که می تواند گره های بسیاری را بگشاید، دچار تردید و کندی شده اند.

به نظر می رسد ادامه ی این روند، آن هم در شرایطی که کشور و جهان آبستن تحولات و اتفاقات سریع و بعضا غیرقابل پیش بینی است، می تواند به یکی از پاشنه آشیل های دولت سیزدهم تبدیل شود و اگر این سبک مدیریت تغییر نکند، فاصله ی موجود میان مردم و هواداران رئیسی با دولت او، بیشتر خواهد شد.

یادآور می شود یکی از جمله های پرتکرار سید ابراهیم رئیسی در سخنرانی ها، انذار نسبت به ناامیدکردن مردم است و اینک باید به او هشدار داد که مراقبت نماید کندی در تصمیم و اجرا، منجر به ناامیدی مردم از دولت و کشور نشود.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
ابراهیم مهابادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
0
0
بله کاملا موافقم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
0
0
آیا وقت آن نشده که در ماهیت (...) تردید کنید؟ آیا او در تمام این سالها ذخیره طلایی و نفوذی اصلی برای براندازی نبوده است؟ آیا نمی بینید که او هیچ حرفی از دفاع از حجاب نزد؟ حضور زنان در ورزشگاهها ها را آزاد کرد و حلا هم می گوید با اعتراض موافقیم و با اغتشاش نه ؟( یعنی فقط سطل آشغال آتش نزنید اما هر چه خواستید کشف حجاب کنید و علیه (...) شعار دهید) و یا نمی بینید لجوجانه بر حضوری ماندن دانشگاهها اصرار دارد در حالی که دانشگاه معدن و مبدا همه آشوبهای اخیر است و همینکه چند روز دانشگاهها مجازی و یا تعطیل شد فتنه فروکش کرد؟
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی و حقوقی ویرایش شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
0
0
برای اعتراض حتماً بهانه ای لازم است ما ملت مار زخمی هستیم ما ملت از بی عدالتی و بیکاری و افسردگی و همچنین از ماسک و واکسن اجباری خسته شده بودیم پاسخ نامه های ما داده نمیشد (...) مسجد به آتش نکشیدیم اما بانک رباخوار (...) را تخریب کردیم که خداوند هم از ما راضیست (...) والسلام
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
به مار زخمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
0
0
شما ما زخمی یستید بلکه مشتی اقشار مرفه شکم سیر هستید که اتفاقا تنها دردتان یک روسری دوگرمی روی سر دختران و زنانتان است که اصرار دارید آنها را به همه نمایش دهید. در تمام شعارهایتان یک خواسته اقتصادی نبود. خودتان برای واکسن زدن به ارمنستان رفتید و جشن گرفتید. مسجد و خیمه حسینی و پرچم ایران و... را سوزانید و هله هله کردید و برای اینترنشنال فرستادید و بعد گفتید کار خودشان است. بانک را هم آتش زدید تا مثلا بگویید با بانک مخالفید؟ اگر بانک و ربایش نبود که شماها اینطور حرام لقمه نمی شدید.
پس اتفاقا خیلی به بانک مدیونید. افسردگی شما هم از سر عقده رفاه زدگی محض و زندگی بی هدف و پچی است که شب و روز پای بسط پورن و فیلمهای غیر اخلاقی می گذرانید.
شما محصول دامنهای ناپاک دوره خاتمی لعنت الله علیه و لقمه های ناپاک پدران عیاش و شهوترانتان هستید و بس.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
0
0
از مسوول محترم سایت خیبرآنلاین خواهش می کنم مشخصات IP مربوط به کامنتی که خود را مار زخمی نامیده و به اقدام خرابکارانه اعتراف کرده است را در اختیار مسوولان اطلاعات سپاه قرار دهد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
0
0
پیاده شو با هم بریم اشتباه گرفتید توهین هم نکن که ازت به جرم توهین به ناموسم شکایت میکنم حکومت ما دیگر جمهوری اسلامی نیست برو صحیفه 18 جلد 280 را بخون و ببین امام(ره) راجه به تجارت و بانکداری غیر اسلامی چه گفته؟ بهرحال من بعنوان یک شهروند هم مخالف بی حجابی هستم و هم مخالف رباخواری بانک ها طبق سخنان(ره) ما دیگر جمهوری اسلامی نیستیم هرموقع جمهوری اسلامی شدیم من ازش دفاع میکنم بعلاوه بی عدالتی پارتی بازی و این این اواخر واکسن اجباری برخلاف قانون اساسی جای دفاعی برای نظام باقی نگذاشته است من هرگز مسئولانی جون نمکی و عین الهی و هرکس که به اجرای واکسیناسیون کمک کرد و باعث مرگ رفقایم شد را نخواهم بخشید برای دفاع از فرزندانم در موضوع واکسن اجباری لازم باشد (...) خواهم گرفت چرا فکر میکنید هرکس در خیابان هاست برای مخالف با گشت ارشاد ودفاع از بی حجابی آمده است؟ خیلی ها چون مسئولان اهمیتی به مکاتباتشان ندادند وارد خیابان ها شده اند و اعتراض کردند600هازار نفر از حسن روحانی شکایت کردند آقای اژه ای بجای بازداشت و دستگیری جوانان منتقد و معترض برود آی پی حسن روحانی و (...) بازی هایش در دوران ریاست جمهوری و ارتباطش با انگلیس را در بیاورد برود جهانگیری و واعظی و نوبخت و عباس عبدی و زیباکلام ها را بازداشت کند
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی و حقوقی ویرایش شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
0
0
جناب خیبرانلاین ما فکر میکردیم سنگ صبورمان هستید چرا به این اقا اجازه میدهید به مردم توهین کند مگر آژادی بیان وجود ندارد؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
0
0
زمستان ۹۸بود که انتخابات مجلس تمام شد آیت الله مصباح از ترکیب مجلس ناامید شده بودند، ما درک نکردیم چرا،الان بعد از سه سال تازه حکمت را فهمیدیم،مجلس فعلی که ترکیباتی مثل (...) دارد به دولت رئیسی اجازه خدمت نمیدهد ،در بین این تاریکی اسفبار یک نوری سوسو میزند به نام فاطمی امین ،واردات خودرو را آزاد کرده تا جلوی سوء استفاده باند مافیای خودرو ساز را بگیرد،سیمان شده بود پاکتی صد هزار تومان اوخر دولت روحانی،آمد مدیریت کرد،فولادسازان راه به راه درخواست افزایش قیمت دادند که آی هزینه های تولید بالاتر از قیمتهاست، ایشان حسابرسی کردند متوجه فساد مالی ۹۵هزار میلیارد تومانی شدند ،حالا این خادم مردم ،توسط همین نمایندگان (...) راه به راه به بهانه های واهی استیضاح میشود،مگر به دولت رئیسی مجال میدهند؟ انصاف داشته باشیم ،رزم آرا آب لوله کشی آورد،خادم مردم بود، مصدق مزدور اجیر کرد تا ترورش کنند بعد هم در مجلس قانونی وضع کرد تروریست آزاد شود بعد هم که آمد جای شاه از سال ۳۱تا ۳۲اول آب لوله کشی را قطع کرد گفت مردم بروند آب انبار، بعد دلار را از دو تومان رساند به سی تومن ،بعد نان را قحط کرد،هشت سال روحانی شد مصدق لعنت الله علیه ،حالا میرسلیم شده (...) مصدق نفت را ملی کرد درامد دلاری نفت برای تبدیل شدن به ریال تورم ایجاد میکند,بعد که ریال شد،رفت حساب بودجه عمومی ،هزینه شرکتهای ملی انحصاری مثل خودرو فولاد سیمان نیرو دولتی بازرگانی و غیره را میدهد، اما ریالی از فروش این شرکتهای ملی به ردیف درامدی بودجه نمیرود،بلکه میرود جیب ملیگراهای خون آشام،این هم ملی کردن نفت مصدق لعنت الله علیه،به نام مردم به کام خودشان،الان وارثان ملیگرایی با انحصار و تورم پدر مردم را دراوردند یک خادم مثل فاطمی امین یا احمدی نژاد یا هرکسی دیگر که قصد خدمت دارد خار میشود میرود چشمشان،اول تخریبش میکنند،بعد عزلش میکنند، در حالیکه خادم ملت بوده،اماکسی که به مردم خیانت کرده مثل هاشمی میرحسین خاتمی روحانی مصدق،عزیرش میکنند ،الان،از رفتار میرسلیم (...) متوجه حکمت آیت الله مصباح میشویم
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
0
0
با سلام اولاً که امثال من به خیبر انلاین اعتماد کرده ایم و خیبر انلاین همواره تا آنجا که بشود حرف های مردم را منعکس میکند که اگر نکند این حرف ها و نظرات مردم در دلشان عقده و کینه میشود ثانیاً هرکسی گفت من بانک تخریب میکنم و یا قاتل هستم باید ثابت شود شاید بدلایلی خود را تخریب چی بانک نامیده است در رابطه با واکسن هم بنظر میآید شما از اونایی که هستی که واکسن زدی و هنوز زهرش اثر نکرده محض اطلاعت من اصلا این واکسن های مشکوک و وارداتی را نزدم چه رسد به آنکه به ارمنستان رفته باشم در ضمن هرکس هم با تبلیغ و رفتارش باعث واکسن زدن مردم شده حتی اگر عالی رتبه باشد باید این روزها پاسخگوی امراض و فوت مردم ایران باشد بخصوص آقایان نمکی و عین الهی مردانی و زالی اگر شما خیلی دلسوز مملکت باشی برو و به اطلاعات سپاه بگو آی پی آقای نمکی که عضو شاخه (...) هست را در بیاورند خلاصه اینکه طرفدار حکومتی باش که مسئولانش صالح باشند قوه قضاییه و قهریه اش فقط برای مردم قهریه نباشد برای امثال نمکی و روحانی و عین الهی هم قهریه و قضاییه باشد در آسیب شناسی این اعتراضات هم من در فتنه و اعتراضات بخاطر کشته شدن مهسا امینی نبوده ام اما اعتراضات ما مردم در قلب ماست چه بسا فرزندان مان بدلیل مشاهده موارد دیگری از جمله بی عدالتی پارتی بازی، بزور واکسن زدن به مردم و سلب تنفس از مردم(ماسک اجباری) در بین معترضین بوده اند در اینصورت حکومت و حاکمیت مقصر است و قرار هم نیست مسئولان هر غلطی بکنند و مردم معترض نشوند حضرت علی(ع) میفرماید مالک مردم نباید از سپاهیان تو بترسند وقتی پسر من از پلیس بترسد و به او اعتماد تداشته باشد ممکن است برود پشت سر افراد مسلح در اعتراضات چرا؟ چون حاکمیت او را در آغوش نگرفته است و به شخصیت او بی احترامی کرده است گفتم مار زخمی هستم چون خیلی از مردم را میشناسم که حکومت با اجرای قوانین غربی بخصوص کرونا نفس آنها را بند آورده است متاسفانه این مردم منتظر فرصتی برای قیام بودند پس دوباره میگویم حکومت مقصر است و باید اصلاح شود من یک جورایی پزشک هستم البته نه پزشک طب غربی حکومت به لحاظ نفوذ عناصری چون نمکی و عین الهی و .. بیمار است و باید حجامت شود اما اگر خودش را حجامت نکند مردم حجامتش خواهند کرد مثل همین اعتراضات پس حکومت باید اصلاح شود سیستم بانکداری غیر اسلامی هم باید اصلاح شود که هیج مطابقتی با جمهوری اسلامی ندارد اگر شما طرفدار یک حکومت با سیستم غیر اسلامی توام با بی عدالتی پارتی بازی و اجرای واکسن اجباری هستی باید به مسلمان بودنت شک کرد والسلام
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
0
0
مسئولین محترم خیبرانلاین شرایطی را بوجود بیاورید که من و امثال من که از خود مردم هستیم و تریبونی هم نداریم بتوانیم حرف ها و اعتقادات خودمان را بنویسیم بدون آنکه تهدید بشویم و الا برای مان عقده میشود و این به نفع مردم است نه به نفع نظام
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
0
0
گویا مار زخمی بدحور ترسیده. تو که می خواهی آتش بزنی و بسوزانی حداقل مرد باش و تاوان جنایاتت را بده. خیرو نه خیبر آنلاین و نه هیچ رسانه ای حق ندارد تریبون به آشوبگر و زامبی بدهد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
0
0
ببین عزیزم اگر میخواستم ازت بترسم هی پشت سرهم نمیومدم و جوابت را نمیدادمبرای آخرین بار بهت میگم خودم را مار زخمی نامیدم تا بلکه مسئولان بهمند مردم تا چه اندازه در فشار و عذاب هستند بلکه مردم را درک کنند وبرای مردم کاری کنند در ضمن حتی اگر خودم گفته باشم تخریب چی بانک بوده ام باید شواهد و مدارک هم باشد تا بتوانند مرا محاکمه بکنند بهرحال من آماده پاسخگویی هستم من پشتم به خدا گرم است اما تو پشتت به بنده خدا گرم است من مخالف بی عدالتی پارتی بازی گرانی هرروزه و واکسن اجباری و بانکداری غیر اسلامی هستم و منتقد به این اوضاع اما تو نفست از جای گرم بلند میشود و مزه بی عدالتی و واکسن اجباری نچشیده ای اگرهم بی عدالتی وپارتی بازی و گرانی و واکسن اجباری را میبینی و سکوت کرده ای که شریک جرم مسئولان غربگرایی مثل عین الهی و جهانگیری هستی که باید محاکمه بشوند والسلام
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
0
0
جناب مار زحمی! شتر سواری دولا دولا نمی شود.
با کافران چه کارت گر بت نمی پرستی؟
پس ادای آدمهای دلسوز را درنیاور. اگر نگران حرام خدا و ربا بودی، با کسانی که خواستار حذف قانون خدا از جامعه بودند در خیابان نبودی. اتفاقا همانها که حامیان هاشمی و اصلاح طلبان درسخوانده آمریکا بودند و هستند که ربا را به نظام به عنوان علم اقتصاد تحمیل کردند. ازه هیچ کس هم باور نمی کند کسی که یک روسری دو گرمی برایش سخت تر از ساعتها آرایش و پوشیدن لباسهای تنگ و بدن نما است، حذف ربا که مساوی درافتادن با تمام نظام اقتصادی کشور و اساتید و گروههای اقتصاد دانشگاهها است بخواهد.
وانگهی، وقتی بانک را سوزاندی یعنی ربا را سوزاندی؟ و یا اتفاقا کلی پول بیمه نصیب همان بانکها کردی و فقط کار و زندگی مردم بیچاره را مختل کردی؟

منافق یعنی همین. وقتی گیر می کند و لو می رود و پی گپی قسم حضرت عباس می خورد که مومن است. غافل از اینکه دم خروسش پیدا است.
بزرگترین گناه نظام دادن تریبون به امثال شما است. آزادی برای فتنه گر جایی در اسلام ندارد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
0
0
با سلام و عرض تشکر و سپاس از سایت خیبرانلاین که به آزادی بیان اهمیت می دهید در پاسخ به فردی که همچنان اصرار دارد مرا از کسانی بحساب بیاورد که در خیابان ها و در اعتراضات بوده ام باید بگویم که در یکسال اخیر در سایت ها و فضای مجازی جهت دفاع از مردم مطالبی نوشته ام که صحت نداشته است اما لازم بوده است مثلاً در دوران اوج کرونا و بازار گرمی این واکسن های وارداتی ومشکوک برخی سایت های تبلیغ کننده واکسن را تهدید میکردم تا دوباره به تبلیغات واکسن ادامه ندهند (چون دیده بودم کسانی از دوستان و همسایه هایم که گول واکسن خورده بودند و مریض شده یا فوت کردند) لذا به سهم خود سعی کردم که سایر مردم گول این واکسن ها را نخورند (همچنین در ارتباط با اعتراضات اخیرو در همین سایت) اما در پاسخ به اینکه فرد مذکورمی پرسد آیا وقتی بانک را سوزندی یعنی ربا را سوزاندی؟ نظر من اینست که در هرصورت تجهیزاتی که دربانک ها مورد استفاده قرار میگبرد در جهت اجرای رباست پس اگر از بین رفته باشند درواقع اجرای ربا از بین رفته است در ضمن من و امثال من اگر قیام بکنیم بخاطر اون روسری دوگرمی نیست مطلب دیگر اینکه توهین نکن و اگر دیده ای یا شنیده ای که کسانی به فیلمهای پورن و فیلم های غیر اخلاقی روی آورده اند باز هم مسئولین ماهواره آور و کسانیکه اینستاگرام را کنترل نکردند مقصر هستند من به سهم خودم خیلی به فساد در اینستاگرام اعتراض کردم اما گوش مسئولان بدهکار نبود تا زمانیکه اعتراضات شروع شد و حالا بخاطر حفظ حکومت اینستاکرام را تعطیل کرده اند نه بخاطر فسادی که در این سایت هاست چرا سالها جوانان ما در همین اینستاگرام یا سایر سایت های غیر مجاز به تماشای فیلم های پورن نشستند اما مسئولان قوا کاری نکردند؟!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: