به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۶۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۲ - ۰۲:۲۷
"خیبرآنلاین" - نویسنده وبلاگ "آخرین خبرها" نوشته است:



یک تحلیلگر غرب‌زده ادعا کرد آمریکاستیزی ملت ایران نوعی چپ‌زدگی است. او همچنین ادعا کرده دشمنی آمریکا نوعی واکنش به دشمنی ایران است؛ ادعایی که حتی باراک اوباما هم جرئت نمی‌کند مطرح کند.



صادق زیباکلام در مصاحبه با سایت فرارو گفته است: بنده معتقدم آمریکایی‌ها دشمنی خاصی با ایران ندارند بلکه به دلیل یکسری مسائل ایدئولوژیک چند ماه پس از انقلاب یک جریان نیرومند آمریکاستیزی در کشور به راه افتاد.»
وی افزود: «این جریان آمریکاستیزی چون معتقد بود آمریکا دشمن ایران و انقلاب اسلامی است سعی کرد با آمریکا مقابله کند که اولین مورد آن اشغال سفارت آمریکا بود و سپس در سال 58 تمام جریان‌های معتدل و میانه‌رو را به عنوان آمریکایی بودن کنار زد.»
زیباکلام گفت: «علت راه افتادن این جریان آمریکاستیزی بسیار پیچیده است و دلایل بسیار زیادی دارد. یکی از مهم‌ترین دلایل آن نقش و نفوذ جریان چپ در ایران در آن مقطع زمانی بود به طوری که بخش عمده‌ای از ادبیات انقلابیون مسلمان ملهم و متاثر از ادبیات مارکسیستی بود.»
او همچنین گفت: «من معتقدم زمان آن فرا رسیده که در یک فضای غیرمغرضانه و غیرتعصبانه بنشینیم و یک‌بار دیگر این مسئله که علت دشمنی ایران و آمریکا با یکدیگر چیست را بررسی کنیم. ما نمی‌خواهیم بگوییم ایران با آمریکا دشمنی دارد اما لااقل می‌توانیم این موضوع را بررسی کنیم که چرا آمریکایی‌ها با ایران دشمنی می‌کنند که به نظر من دشمنی آمریکا نوعی واکنش به دشمنی ایران است.»
زیباکلام روز گذشته نیز ضمن مقاله‌ای در روزنامه غربگرای شرق مدعی شد اقشار تحصیلکرده دیگر باوری به دشمنی آمریکا ندارند(!)
زیباکلام توضیح نمی‌دهد که اولا آیا برای انزجار از تعدی و ظلم‌ و زورگویی حتما باید چپ بود و آیا نوع ملت‌های صاحب عزت و شخصیت زورگویی مستکبران را می‌پذیرند؟ ثانیا آیا دشمنی ایران و آمریکا واقعا از سال 1357 (انقلاب) آغاز شده و مثلا کودتای 28 مرداد 32 و 25 سال حمایت از رژیم فاسد، خودکامه و دست‌نشانده پهلوی را باید از اوراق تاریخ کند و دور انداخت؟ ثالثا آیا تسخیر سفارت آمریکا مسبوق به سابقه خیانت‌ها و جنایت‌های آمریکا نبود و اسناد کشف شده نیز ابعاد تکان‌دهنده این خوی استکباری را نشان نداد؟ رابعا آیا منطق «لاتظلمون و لاتظلمون» و «کونا للظالم خصما و للمظوم عونا» که منطق قرآنی و نبوی و علوی است، نعوذبالله از مارکسیسمی که عمر یک سده‌ای دارد و به گورستان تاریخ سپرده شده اخذ شده است؟! اگر چنین است چرا با وجود نابودی مارکسیسم و بلوک قدرت آنها، منطق ضد استکباری ملت ایران امروز عالمگیر شده و ملت‌ها در کشورهای مختلف از آمریکا ابراز انزجار می‌کنند.
و بالاخره باید گفت این‌گونه که آقای زیباکلام در آخرین فراز از سخنانش می‌گوید ظاهرا ملت ایران بوده که دشمنی را شروع کرده، 60 سال پیش علیه دولت آمریکا کودتا ترتیب داده، دیکتاتوری و اختناق را به آن کشور تحمیل کرده، اقدام به حمایت از تروریست‌ها کرده، جنگ به راه انداخته و به مجازات و تحریم اقتصادی ملت آمریکا پرداخته است!! با این اوصاف باید پرسید این آقا اصالتا ایرانی است یا آمریکایی؟!


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
سردبیر آخرین خبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
0
0
با تشکر از حضور سبزتان باز هم به ما سیر بزنبد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: