به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
اين پرچم زيباي امام حسين عليه السلام به رنگ سرخ است تا به من و شما و اهالي دنيا بفهماند كه از روز تاسوعا كه پرچم سرخ را بر فراز چادر حسين بن علي عليه السلام برافراشتند تاكنون همچنان جنگ با كفار و قاتلين آن حضرت ادامه دارد
"خیبرآنلاین" - فرهنگ خون‌خواهي در ميان همه اقوام و ملل جهان از جمله عرب‌ها بوده است. در ميان اعراب رسم بر اين بوده كسي كه خونش به ناحق و مظلومانه بر زمين ريخته مي‌شد و انتقام آن به نحو شايسته‌اي گرفته نمي‌شد پرچم سرخي بر مزار او مي‌گذاشتند. پرچم سرخ افراشته شده بر گنبد امام حسين (ع) نيز از همين باب مي‌باشد.

به گزارش وارث، در زيارتي كه امام صادق(ع) به «عَطِيّه» آموخت آمده است:«شدت همبستگي و پيوند سيدالشهدا با خدا به نحوي است كه شهادتش همچون ريخته شدن خوني از قبيله خدا مي‌ماند كه جز با انتقام‌گيري و خونخواهي اوليا خدا، تقاص نخواهد شد». (ر. ك: مجلسي، بحار الانوار، ج۹۸، ص۱۴۸ و ۱۶۸). از همين روي است كه امام حسين عليه السلام را ثارالله يعني خون خدا مي‌نامند و خونخواهانش را لثارات مي‌نامند.

پس پرچم امام حسين عليه السلام هم به رنگ سرخ است تا نشان دهنده اين موضوع باشد كه منتقم خون آن بزرگوار خود خداوند تبارك وتعالي است و خون آن بزرگوار هرگز فراموش و پايمال نخواهد شد.

از طرف ديگر اين رنگ بيداركننده همه عاشقان و دلباختگان آن حضرت مي‌باشد كه بدانند كه امامشان چگونه و با چه مظلوميتي به شهادت رسيده و همانند آن حضرت هميشه آماده جانفشاني در راه خدا باشند.

اين پرچم زيباي امام حسين عليه السلام به رنگ سرخ است تا به من و شما و اهالي دنيا بفهماند كه از روز تاسوعا كه پرچم سرخ را بر فراز چادر حسين بن علي عليه السلام برافراشتند تاكنون همچنان جنگ با كفار و قاتلين آن حضرت ادامه دارد و اين امر تا ظهور امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف كه منتقم خون آن بزرگوار است ادامه خواهد داشت.

از اين‌روست كه در فرازهاي آخر دعاي ندبه مي‌خوانيم:«اين الطالب بدم المقتول بكربلا»؛ كجاست طلب كننده خون كشته كربلا؟ امام زمان شخصاً طالب خون بناحق ريخته جد مظلومش حسين بن علي عليه السلام است و تا قيام ايشان همچنان پرچم خونخواهي مظلوم كربلا به دست با كفايت ايشان است، اميد است كه انشاء الله ما هم جزو سربازان آن بزرگوار در زمان ظهورش باشيم تا از منتقمان خون سيدالشهداء قرارگيريم.
 
 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: