به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
یک وب‌سایت خبری با تاکید بر تسلط الیگارش‌های مالی بر حیات سیاسی آمریکا نوشته است که علت اصلی تعطیلی دولت، ساخت‌و‌پاخت دموکرات‌ها و جمهوریخواهان برای حمله به حقوق قشر کارگر و حذف بودجه برنامه‌های خدمات اجتماعی است.

"خیبرآنلاین" -وب سایت «ورلد سوسیالیست» در گزارشی با عنوان «پشت پرده تعطیلی دولت آمریکا» نوشته است که همزمان که تعطیلی دولت واشنگتن وارد سومین هفته خود می شود، آنچه بیشتر مشهود شده، این است که از بحران جاری در آمریکا و تهدید ورشکستگی دولت فدرال برای ایجاد یک چارچوب سیاسی جهت تشدید حملات به قشر کارگر در آمریکا استفاده می شود.

* توطئه دموکرات ها و جمهوریخواهان برای کاهش هرچه بیشتر خدمات اجتماعی

به گزارش فارس ،بر اساس این گزارش، از این روال مکررا استفاده شده است و حزب راست افراطی جمهوریخواهان چارچوب بحث ها را فراهم می کند و دموکرات ها از این فرصت برای موافقت با بیشتر و یا تمام درخواست های جمهوریخواهان استفاده می کنند و نتیجه این بحران تحمیل هرچه بیشتر کاهش های گسترده تر در هزینه های مربوط به خدمات اجتماعی آمریکا خواهد بود.

مذاکرات مربوط به بازگشایی دولت واشنگتن و تمدید اعتبار سقف بدهی آمریکا در طول هفته گذشته منجر به انتقاد از تامین اجتماعی و طرح خدمات درمانی ارائه شده توسط «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا شده است و هم کاخ سفید و سران جمهوریخواه صراحتا نشان داده اند که می خواهند از بحران فعلی برای کاهش برنامه های اصولی تامین اجتماعی که مانع فقر زندگی میلیون ها نفر در آمریکا داشته است، استفاده کنند.

* غفلت رسانه های آمریکا از پوشش آثار زیان بار تعطیلی دولت در حوزه اجتماعی

این وب سایت خبری با اشاره به نوع پوشش خبری بحث بودجه فعلی در دولت واشنگتن نوشته است که مخالفت حقیقی مردم آمریکا با این نوع دستور کار قطعا در هیچ یک از احزاب این کشور جایگاه سیاسی ندارد و بیان نمی شود و آثار مخرب اجتماعی ناشی از تعطیلی ادامه دار دولت واشنگتن کمرنگ و به پس زمینه بحث های رسمی بودجه تبدیل شده است.

بر اساس این گزارش، رسانه های آمریکایی صرفا روی تاثیر ورشکستگی احتمالی آمریکا در بازارهای مالی متمرکز شده اند آن هم در شرایطی که میلیون ها دریافت کننده برنامه های کمک غذایی که زنان، نوزادان و کودکان هستند را خطر گرسنگی تهدید می کند و از طرف دیگر، صدها هزار کارگر دولت آمریکا نیز همچنان در مرخصی های اجباری بدون حقوق به سر می برند.

بحث های بودجه جاری در واشنگتن روی طرح های رقابتی مجلس نمایندگان و سنا جهت تامین بودجه موقت دولت آمریکا و افزایش سقف بدهی متمرکز شده است تا از این طریق، امکان پیشبرد بحث پیرامون کاهش بودجه مربوط به اجرای برنامه های اجتماعی فراهم شود.

مجلس سنا طرحی را از طریق «سوزان کالینز» سناتور جمهوریخواه ارائه کرده است که هدف از آن تصویب قانون بودجه ای است که به مدت 6 ماه دولت آمریکا را تامین بودجه می کند؛ این قانون اجرای کاهش های هزینه ای تحت عنوان «مصادره» را دائمی و همچنین مالیات تولیدکنندگان دستگاه های پزشکی را لغو می کند.

از طرف دیگر، مجلس نمایندگان طرحی را ارائه کرده است که در آن بحث تمدید کوتاه مدت اعتبار استقراض دولت واشنگتن مطرح شده است.

*‌ دسیسه چینی دموکرات ها و جمهوریخواهان، علت اصلی تعطیلی دولت آمریکا است

در این گزارش آمده است که علت ظاهری تعطیلی دولت واشنگتن که مخالفت جنبش «تی پارتی» جمهوریخواهان با طرح خدمات درمانی اوباما است، به پس زمینه مذاکرات تبدیل شده است و مذاکرات نیز به بحث درباره قانون خدمات درمانی و بیمه تامین اجتماعی تبدیل شده اند.

بر اساس این گزارش، مراقب های پزشکی دولت فدرال و اجرای برنامه های بازنشستگی به هدف اصلی کل دستگاه سیاسی آمریکا تبدیل شده است و تلاش های مکرری برای حذف این برنامه ها صورت گرفته که تاکنون بدون نتیجه بوده است.

در این گزارش به توافق سال 2011 میلادی بین دو حزب دموکرات و جمهوریخواه کنگره آمریکا در زمینه افزایش سقف بدهی و پیشنهاد اوباما برای کاهش بیش از یک تریلیون دلار از اعتبارهای پرداختی دولت به عنوان بخشی از بسته کاهش کسری بودجه 2.8 تریلیون دلاری دولت واشنگتن اشاره شده و آمده است که در پی بحران سال 2011 در آمریکا، کاهش 1.2 تریلیون دلاری هزینه های کلی دولت آمریکا از اول سال 2013 میلادی آغاز شد که در پی آن ده ها میلیارد دلار به صورت سالانه از بودجه آموزش و پرورش، کمک مسکن، برنامه های کمک به فقرا کاسته شد و اکنون تلاش برای حمله به قانون بیمه اجتماعی و خدمات درمانی تجدید شده است.

* کمترین میزان حمایت آمریکایی ها از جمهوریخواهان از 1992 میلادی تاکنون

بر اساس این گزارش، تعطیلی ادامه دار دولت واشنگتن و دسیسه چینی و ساخت و پاخت های دو حزب جمهوریخواه و دموکرات در حال ایجاد بیزاری عمیق تر اکثریت مردم آمریکا از دستگاه سیاسی این کشور است و در این بین، حزب جمهوریخواه بیشترین آسیب را دیده است زیرا بر اساس نظرسنجی های «گالوپ»، از سال 1992 میلادی تاکنون، حمایت مردم آمریکا از این حزب به کمترین میزان رسیده است.

* حیات سیاسی آمریکا تحت تسلط الیگارش های مالی است

ورلد سوسیالیست با اشاره به اینکه نتایج نظرسنجی مشترک خبرگزاری «آسوشیتدپرس» و «جی اف کی» نشان می دهد که تنها 5 درصد از آمریکایی ها از کنگره کشورشان رضایت دارند و در مقابل 83 درصد نارضایی اند، نوشته است که چنین ارقامی در یک نظام دموکراتیک، حکومت داری را غیر ممکن تر می سازد زیرا این اعداد نمایانگر فقدان کامل اعتماد مردمی به دولت است و نشان می دهد که دولت آمریکا، دولتی برای اشراف زادگان و نخبگان مالی و شرکت های بزرگ است.

این گزارش می افزاید که ادعای مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه هیچ پولی برای ارائه مراقب های پزشکی مناسب و مزایای اعتبارهای پرداختی دولت به قشر کارگر وجود ندارد، کاملا جعلی است و حقیقت این است که منابع مالی وجود دارد اما این منابع مالی تحت انحصار گروه کوچکی از الیگارش‌های مالی است که بر حیات سیاسی آمریکا تسلط دارند.

حرکتی که در مسیر از بین بردن خدمات تامین اجتماعی و خدمات درمانی آغاز شده است، یک بار دیگر نشان دهنده عدم سازگاری سیستم سرمایه داری با حقوق اجتماعی مردم کارگر آمریکا است و در این بین، تمام اصلاحات اجتماعی صورت گرفته در حال از بین رفتن هستند و این در حالیست که افراد به شدت ثروتمند به شیوه ای سرسام آور ثروت بیشتری جمع می کنند.

در انتهای این گزارش آمده است که تنها راه برای دفاع از حق مراقبت های پزشکی، آموزش و پرورش و سایر حقوق اجتماعی مردم آمریکا، ایجاد جنبشی عظیم از طبقه کارگر مجهز به یک برنامه سوسیالیستی و جامعه گرا است؛ در این بین، دیکتاتوری بازار سرمایه داری باید به پایان برسد و جامعه آمریکا بار دیگر بر اساس نیازهای اجتماعی و نه سود و منافع شخصی، سازمان دهی شود.

این گزارش در شرایطی منتشر می شود که چهارده روز از اختلاف دموکرات ها و جمهوریخواهان بر سر تامین بودجه اجرای طرح خدمات درمانی اوباما در قانون بودجه جدید دولت واشنگتن می گذرد و هنوز توافق بودجه ای در کنگره آمریکا حاصل نشده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: