به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۷۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۳
گروگانگیری مرد بدهکار در تایلند،جنایت مرد اصفهانی به خاطر لهجه اش ، دستگیری قاتل عاشق پیشه، افجار زندان به خاطر اجرای حکم قصاص و نجات مرد اعدامی پس از اجرای حکم از مهمترین اخبار حوادث این هفته بود.
"خیبرآنلاین" - در این هفته مرد تبهکار که برای سند سازی طلبکار خود را در تایلند و تهران به گروگان گرفته بود شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش مهر،رسیدگی به این پرونده همزمان با شکایت مردی در اداره یازدهم پلیس آگاهی در دستور کار پلیس قرار گرفت. شاکی به ماموران گفت: 4 ماه پيش و از طريق آگهي روزنامه با فردي به نام "ابراهيم محمدي" که بعد متوجه شدم هويت واقعي اش "ابراهيم . د" است ، آشنا شدم . وي به بهانه سرمايه گذاري در کشور تايلند ، مبلغ 185 ميليون تومان و طي چندين فقره چک از من پول دريافت کرد و پس از گرفتن وجوه مذکور متواري شد تا اينکه با تلاش فراوان توانستم آدرس جديد وي را در منطقه ستارخان – خيابان ارجمندي شناسايي کنم . قرار شد تا وي پول مرا بازپس دهد تا من نيز از شکايتم صرف نظر کنم اما زماني که ساعت 9 شب 31 شهريور به محل سکونت جديدش مراجعه کردم ، وی پس از پائين آمدن درخواست کرد تا در داخل ماشين با هم صحبت کنيم . چند دقيقه اي از نشستن ما در داخل ماشين ابراهيم نگذشته بود که دو نفر سوار ماشين شده و چاقويي را زير گلويم گذاشتند و مرا زير صندلي قرار داده و به محل مخروبه اي که به نظر مي رسيد در اطراف تهران باشد ، برده و در آنجا تهديد کردند که چنانچه پيگير شکايتم باشم مرا خواهند کشت و در ادامه تعدادي رسيد و برگه مبني بر اينکه هيچگونه طلبي از ابراهمي محمدي ( ابراهيم . د ) ندارم ، گرفته و رهايم کردند. ابراهيم همچنین مرا به تايلند برد و به مدت 20 روز در يک ساختمان متروکه زنداني کرد . در آنجا از من درخواست مي کرد که با ايران تماس گرفته و درخواست پول كنم . سرانجام پس از گذشت 20 روز ، وي اجازه داد تا من به ايران بازگردم که بعد از مراجعه به ايران متوجه شدم که طي اين مدت آنها محل سکونت خودشان در تهران را تغيير داده اند .

با آغاز رسيدگي به پرونده ، کارآگاهان اداره يازدهم به بررسي صحت اظهارات شاکي پرداخته و سرانجام اقدام به دستگيري ابراهيم کردند .متهم در اظهارات اوليه خود و در خصوص نحوه آشنايي خود با شاکي به کارآگاهان گفت : از طريق آگهي روزنامه ، شاکي با من تماس گرفت و درخواست اخذ اقامت کشور تايلند و سرمايه گذاري در اين کشور را کرد و به اين طريق شد که با يکديگر ارتباط و متعاقب آن ملاقات داشتيم . قرار شد که من براي شاکي در کشور تايلند سرمايه گذراي کرده اما چون مريض شدم !! نتوانستم به تعهدات خود عمل کنم .

لهجه ای که دردسرساز شد

خبر دیگر این هفته اختصاص به مردی اصفهانی دارد که به خاطر لهجه اش مجبور شد پسر جوانی را به قتل برساند. ساعت 15 دقيقه بامداد 11 مرداد امسال، مأموران کلانتري 138 جنت آباد از طريق مرکز فوريت هاي پليسي 110 در جريان يک فقره درگيري منجر به جرح در منطقه جنت آباد قرار گرفتند .ماموران با حضور در محل متوجه شدند پسر جوانی در مقابل خانه اشان از سوی سارق خودرو به قتل رسیده است. کارآگاهان با مراجعه به محل جنايت و انجام تحقيقات ميداني متوجه شدند که همزمان با وقوع جنايت ، يک دستگاه خودرو سوزوکي ويتارا سفيد رنگ به سرعت از محل متواري شده است . با توجه به شناسايي يک دستگاه خودرو سوزوکي ويتارا سفيدرنگ و احتمال ارتکاب جنايت از سوی راننده آن ، کارآگاهان با مراجعه به تعدادي از مغازه ها و همچنين دو شعبه بانک نزديک محل جنايت به بررسي تصاوير دوربين هاي مداربسته آنها پرداخته و سرانجام موفق به شناسايي خودروي مذکور به نام مهدی شدند .

"مهدي . ح" پس از انتقال به اداره دهم به ارتکاب جنايت اعتراف کرده اما منکر هرگونه قصد و نيت خود براي سرقت خودرو سمند متعلق به پدر مقتول شد . وي در اعترافاتش به کارآگاهان گفت : براي انجام پاره اي از کارهايم از اصفهان به تهران آمده بودم . شب حادثه براي تفريح و گردش به برج ميلاد رفتم اما به علت عدم آشنايي با خيابان هاي منطقه ، به صورت ناخواسته سر از محله جنت آباد در آوردم . براي پرسيدن نشاني و خريد سيگار و آبميوه ، ماشين خود را در کنار خيابان پارک کردم که پس از خريد سيگار و آبميوه ، زماني که با تلفن همراه در حال صحبت کردن بودم  با مقتول درگير شدم . درگيري از آنجا شروع شد که من در حال مکالمه با يکي از دوستانم به نام "صمد" بودم که او را با لهجه محلي "سمند" صدا مي کردم . مقتول به تصور اينکه دارم در خصوص سرقت خودروي سمند آنها که در جلوي خانه شان پارک بود ، صحبت مي کنم با من درگيري لفظي پيدا کرد که اين درگيري به درگيري فيزيکي کشيده شد . بعد از چند دقيقه درگيري ، با چاقويي که در جيب داشتم ، ضربه اي به مقتول زده و از محل متواري شدم.

جنایت تبهکار عاشق پیشه

مرد تبهكار كه كلكسيوني از جرايم را در پرونده خود دارد، در آخرين اقدام مجرمانه خود بر سر دوستي با يك دختر معتاد مرد ميانسالي را كشت.متهم 10 تیر ماه امسال وقتی متوجه شد دختر مورد علاقه اش با پسر جوانی در حال مصرف موادمخدر است دست به این جنایت زد و گریخت. کارآگاهان پلیس آگاهی پس از تحقیقات گسترده مرد جنایتکار را در این هفته دستگیر کردند.

متهم در خصوص انگيزه جنايت به کارآگاهان گفت : شب درگيري ، از طريق دوستانم اطلاع پيدا کردم که ندا-  دختر مورد علاقه ام- به همراه پسر مقتول به نام رضا در حال مصرف مواد است . ساعت سه بامداد با خودرو 206 يکي از دوستانم و به همراه سه نفر از آنها به پارک رفته و ندا را به همراه پسر مقتول ، در حال مصرف مواد مشاهده کردم که ندا را برداشته و از آنجا رفتيم . نيم ساعت بعد ، رضا با تلفن همراه من تماس گرفت و شروع به فحاشي کرد و من نيز به اين بهانه به در منزل مقتول رفته و در ابتداي کوچه شروع به عربده کشي و قدرت نمايي کردم . در اين زمان ، رضا درحالي که چوب در دست داشت از خانه بيرون آمد و با من درگير شد و پس از مدتي ، برادر و پدرش نيز از خانه خارج شدند و وارد درگيري شدند .رضا و برادرش از محل فرار کردند اما پدرشان همچنان با من درگير بود . من نيز با چاقويي که همراهم بود ضربه اي به شانه سمت راست او وارد کردم که به زمين افتاد و پس از آن با دوستانم از محل متواري شديم .

انفجار زندان به خاطر اجرای قصاص

دوشنبه پس از اجرای حکم قصاص در زندان مرکزی ایلام اقوام قاتل اقدام به پرتاب یک نارنجک ساچمه‌ای به سمت در ورودی زندان کردند که باعث مجروح شدن چند تن از کارکنان انتظامی و مردم شدند. بلافاصله ماموران انتظامی مستقر در محل موفق شدند عاملان انفجار را شناسایی و در حالی که ضامن نارنجک را در دست داشتند دستگیر کنند. متهمان با هماهنگی مقامات قضایی برای انجام تحقیقات تحویل پلیس آگاهی استان شدند. در این رابطه رئیس سازمان زندان‌ها با اعلام اینکه حادثه انفجار در بیرون از زندان ایلام بوده و به ساختمان زندان و زندانی‌ها آسیبی نرسیده است گفت: آسیب دیدگان از ماموران نیروی انتظامی هستند. غلامحسین اسماعیلی افزود: هیچ کدام از زندانی‌ها آسیبی در این حادثه ندیده‌اند. وی تاکید کرد: ساختمان زندان هم سالم است و به آن آسیبی نرسیده است. رئیس سازمان زندان‌ها در مورد افراد مجروح شده در این حادثه گفت: افراد صدمه دیده از عزیزان ما در نیروی انتظامی هستند. وی ارائه اطلاعات بیشتر و تکمیلی را بر عهده نیروی انتظامی دانست. متهمان با هماهنگی مقامات قضایی برای انجام تحقیقات تحویل پلیس آگاهی استان شدند.

نجات از مرگ بعد از اعدام

اما جنجالی ترین خبر حوادث این هفته ماجرای نجات یک قاچاقچی پس از مرگ بود. قرار بود چهارشنبه هفته گذشته، آخرین روز به طلوع نرسیده از زندگی «علیرضا- م» قاچاقچی مواد مخدری باشد که 3 سال پیش به اتهام حمل و نگهداری یک کیلو شیشه به مجازات اعدام محکوم شده بود اما بخت با او یار بود تا چند روز بیشتر زندگی کند و به همین علت گرچه در زندان بجنورد به دار آویخته شد و 12 دقیقه بالای دار ماند، پزشک مستقر در محل مرگش را تایید کرد، قاضی و مسئولان زندان و پزشک، صورتجلسه مربوط به اعدامش را امضا کردند تا جسدش به خانواده اش تحویل داده شود، اما صبح روز بعد که جسدش به  خانواده اش تحویل داده شد، بار دیگر در سردخانه نفس کشید و به دنیا برگشت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: