به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
اگرچه هر انسان عاقل در همان نگاه نخست به این تیتر مضحک، به تفاوت‌های ماهیتی این دومقوله پی می‌برد اما برای اطلاع مدیران و به اصطلاح کارشناسان این روزنامه، لازم است نکاتی را یادآوری نماییم
"خیبرآنلاین" - روزنامه های موسوم به جریان اصلاح طلب و کارشناسان آنها از تفاوت های یک معامله شخصی و ملکی با حقوق ملی عاجز مانده اند.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی "خیبرآنلاین"، یکی از روزنامه های صبح وابسته به جریان به اصطلاح اصلاح طلب با درج مطلبی به عنوان تیتر نخست، عجز خود را در ارایه ی تحلیل کارشناسانه در مسایل سیاسی و ملی نشان داد.

براساس این گزارش، روزنامه آفتاب یزد در شماره امروز خود تیتر زد "مذاکرات معاملات املاک هم محرمانه است چه برسد به مذاکرات هسته ای" و مسئولان آن احتمالا برای انتخاب چنین تیتری خنده بازاری به خود نیز بالیدند!



اگرچه هر انسان عاقل در همان نگاه نخست به این تیتر مضحک، به تفاوت های ماهیتی این دومقوله پی می برد اما برای اطلاع مدیران و به اصطلاح کارشناسان این روزنامه، لازم است نکاتی را یادآوری نماییم.

1- مذاکرات معاملات املاک یک معامله کاملا شخصی و خصوصی است و به افرادی که در آن معاملا ذینفع و یا ذی ضرر نیستند، هیچ ارتباطی پیدا نمی کند. به عبارت دیگر، در معاملات املاک و سایر معاملات از این دست، دوطرفی که قرار است به عنوان معامله کننده با هم مذاکره نمایند، تنها کسانی خواهند بود که باید از ریز و درشت جزییات و نحوه ی قرارداد و دادوستدی که از قبل آن معامله صورت خواهد گرفت، باخبر باشند.

اما تفاوت آن معاملات با مذاکرات هسته ای بسیار واضح و آشکار است. آن معاملات شخصی است و این مذاکرات ملی و عمومی. در این مذاکرات، یک طرف ملت ایران و حقوق آنهاست و طرف دیگر، دیگران!

اگر بخواهیم براساس همان نگاه حضرات به این مقوله بنگریم، باید یکطرف معامله، که ملت ایران هستند، از تمام جزییات این مذاکرات در اسرع وقت خبردار شوند و بدانند که در ازای به دست آوردن چه امتیازی، چه هزینه ای را قرار است بپردازند.

2- در همان معاملات ملکی مدنظر کارشناس نمایان، نهادهای نظارتی هرزمان که احساس خطر کرده و از طرف هرکدام از طرفین نوعی غش در معامله و یا احتمال رفتار مجرمانه بدهند، ورود پیدا خواهند کرد. بنابراین، محرمانه بودن همان معاملات نیز نسبی است.

حال، در چنین مذاکرات ملی که بحث حقوق یک ملت در میان است و از طرف مقابل، بارها و بارها رفتارهای اعتمادشکن و تخلفات گسترده مشاهده شده است، چگونه آقایان به خود اجازه می دهند بازهم به آنان اعتماد کنند و سخن از محرمانه بودن مطرح کنند؟

اگر طرف ایرانی خود را نماینده واقعی ملت ایران می داند، که باید همینگونه نیز باشد و غیر از این نیست، باید بداند که چنانچه حمایت ملی و مردمی در عقبه ی مذاکرات وی وجود نداشته باشد، نتیجه ای جز شکست عاید او نخواهد شد.

با این حساب، چرایی اصرار بر محرمانه کردن این مذاکرات مهم از مردم ایران، تعجب آور به نظر می رسد. جالب اینکه، نامحرم دانستن مردم از سوی کسانی مطرح می شود که تا دیروز، دانستن را حق مردم می دانستند!

همچنین، در شرایطی سخن از محرمانه بودن مطرح شده است که طرف مقابل، در کمتر از چند ساعت تمام جزییات را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده و رسانه های وابسته به استکبار و صهیونیسم جهانی، به شدت درحال فضاسازی بر روی محورهای موردبحث هستند.

اگر حضرات کارشناس روزنامه آفتاب و سایر روزنامه های زنجیره ای، در همه ی مقولات با چنین منطقی دست به کار تحلیل می زنند، باید براحوالشان گریست.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
0
8
بازم دمتون گرم که به این خبر پرداختین
به قول شما این تیتر از بدبختی اونهاست
سیدصادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
1
1
اتفاقا،مستفادازمنطوق یادداشت نویسنده نابغه اینگونه برمی آیدکه عالما عامدا به این قیاس مع الفارق تمسک جسته اند!اما خوب است این نکته مهم رانیزمدنظرداشته باشندکه محرمانه بودن مذاکرات معامله املاک برای فرارازپرداخت عوارض ومالیات وسایرحقوق دولتی است؛دولت چرابامحرمانه اعلام کردن مذاکرات هسته ای خود را درمظان اتهام خدای ناکرده ...گذاردن سرملت قرارمیدهد._توجه داشته باشیم که دشمن به عنوان طرف مذاکره به تمام زوایای پیشنهادکشورمان آگاه است._آیافقط این مردمندکه نامحرم تلقی میشوند؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: