به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۹۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۱
گزارش فارس از حاشیه جلسه علنی امروز مجلس
جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با حاشیه‌هایی همراه بود که ذکر برخی از آنها برای خوانندگان خالی از لطف نیست.

"خیبرآنلاین" -جلسه امروز مجلس شورای اسلامی برخلاف روزهای دیگر ایامی آرام و بدون تنش را پشت سر گذاشت و شاید مهمترین دغدغه نمایندگان معرفی وزیر ورزش و جوانان و البته تکمیل اصلاحیه بودجه سال 92 کل کشور بود که دولت هم برای اجرای هرچه سریعتر آن معطل تصویب مجلس شورای اسلامی بود.

به گزارش فارس، نکته دیگر که در آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی مانند همیشه خود را نشان می‌داد غیبت تعداد زیادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی بود به گونه‌ای که از بین بیش از 280 نماینده مجلس نزدیک به 70 نماینده غایب بودند و در آغاز جلسه حضور نداشتند.

*تبصره‌ای که با گرده‌های دو سه نفره به تصویب رسید

ریاست جلسه در آغاز برعهده حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نماینده مردم قزوین به عنوان نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی بود که کار را با بررسی اصلاحیه بودجه سال 92 آغاز کرد. در جلسه امروز گرچه بند‌های مهمی از اصلاحیه به تصویب نرسید اما با این حال اغلب پیشنهاداتی که به نفع دولت بود مورد تصویب نمایندگان قرار گرفت و گویا لحن نوبخت به عنوان نماینده دولت در جلسه امروز توانست نمایندگان را برای رای مثبت به تبصره‌های دولت قانع کند. شاید در این میان تبصره 10 قانون اصلاحیه بودجه بود که کمی سر و صداها را در مجلس بالا برد و برخی از نمایندگان نسبت به آن تذکر‌های پیاپی می‌دادند. نادران، محجوب و توکلی که هر سه از نمایندگان تهران بودند نسبت به این تبصره اعتراضات جدی داشتند و حتی محجوب که عضو فراکسیون اقلیت مجلس بود نسبت به پیشنهاد دولت انتقاد جدی داشت و خواستار اصلاح آن بود. با این حال این تبصره در نهایت با وساطت برخی از نمایندگان و گرده‌های دو سه نفره آنها در گوشه و کنار مجلس به تصویب رسید.

*پیشنهادی که قند را در دل نوبخت آب کرد

وقتی نوبت به بررسی تبصره‌های الحاقی می‌رسد لاریجانی به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی پیشنهادی می‌دهد که احتمالا قند را نیز در دل نوبخت آب می‌کند. لاریجانی پیشنهاد می‌کند که تبصره‌های الحاقی به دلیل زمان بر بودن و چاق و چله کردن دولت به طول کامل حذف شود. البته این پیشنهاد حامیانی نیز در بین نمایندگان داشت و نادر قاضی‌پور با لهجه شیرین خود از پیشنهاد آقای لاریجانی حمایت کرد. در نهایت محمد‌باقر نوبخت نماینده دولت در صحن علنی مجلس نیز با ذکر این نکته که دولت قول می‌دهد تمام تبصره‌های الحاقی را در بودجه سال 1393 بگنجاند توانست مجوز نهایی را از نمایندگان برای حذف تبصره‌های الحاقی بگیرد.

در نهایت با رای قاطع نمایندگان تبصره‌های الحاقی به اصلاحیه بودجه حذف می‌شوند و یکی از تبصره‌های الحاقی حذف 30 درصد از یارانه‌بگیران بود که بحث‌های زیادی را در جامعه ایجاد کرده بود.

*وزیری که روز تعطیل نیز نمایندگان را به مجلس می‌کشاند

در پایان جلسه با اعلام وصول نامه روحانی به مجلس شورای اسلامی در خصوص معرفی نصرالله سجادی به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان نگرانی نمایندگان نیز در خصوص وزیر پیشنهادی رفع می‌شود و البته یک روز تعطیل نیز به ضرر نمایندگان می‌شود چرا که باید هفته بعد که تعطیلی مجلس شورای اسلامی است برای بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی به مجلس بیایند.

در این میان صدای اعتراض برخی از نمایندگان نیز بلند می‌شود که لاریجانی در پاسخ به آنها می‌گوید یک روز که هزار روز نمی‌شود. می‌آیید و رای می‌دهید.

در پایان جلسه آن چیزی که به نظر مشکوک می‌آمد در خصوص صلاحیت وزیر پیشنهادی بود و اینکه شاید وزیر سوم شانس بهتری برای گرفتن رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی داشته باشد گرچه تا آن زمان هنوز یک هفته مانده است و شاید نظر نمایندگان 1000 چرخ بخورد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: