به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: شورای نگهبان می تواند در بررسی صلاحیت آقای هاشمی اغماض کند چرا که اگر بخواهد مرّ قانون را اجرا کند با توجه به کهولت سن آقای هاشمی صلاحیت وی تایید نخواهد شد.
"خیبرآنلاین" - محمد دهقان عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه آنچه که تاکنون در صحنه سیاسی کشور و در آستانه انتخابات با توجه به ثبت نام کاندیداهای مختلف افتاده است، خیر است و ما این وضعیت را به فال نیک می گیریم، گفت: همانطور که قبلا پیش بینی می شد جریان اشرافی با نماد هاشمی با عنوان یک قطب انتخابات ریاست جمهوری و جریان انحرافی با نماد مشائی قطب دوم انتخابات و قطب سوم نیز جریان اصولگرا است که تا کنون در انتخابات ریاست جمهوری حضور پیدا کرده اند.

به گزارش مهر، عضو جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامی تصریح کرد: جریان اصولگرایی دو شاخه دارد. یک بخش حول محور ائتلاف سه گانه شکل می گیرد که به نظر می رسد در حال حاضر قالیباف در بین سایر اعضا رأی بیشتری داشته باشد و شاخه دیگر نیروهای انقلابی تر و حزب اللهی تر و دارای گفتمان نزدیک به هم هستند که نماد آن جلیلی و زاکانی هستند.

وی افزود: البته بین این دو شاخه اصولگرا می توان هماهنگی ایجاد کرد و حدادعادل در ایجاد این هماهنگی نقش مفیدی می تواند ایفا کند.

دهقان اظهار داشت: شورای نگهبان می تواند در بررسی صلاحیت آقای هاشمی اغماض کند چرا که اگر بخواهد مرّ قانون را اجرا کند البته فارغ از مسایل سیاسی با توجه به کهولت سن آقای هاشمی و اینکه دیگر توانایی اداره کشور را ندارد صلاحیت وی تایید نخواهد شد.

نماینده مردم طرقبه و چناران افزود: وقتی طبق قانون یک نماینده مجلس که کار اجرایی ندارد و بیشتر با فکرش کمک میدهد، نباید بیشتر از 75 سال سن داشته باشد پس به طریق اولی رئیس قوه مجریه که کار سنگین اجرایی کشور را بر عهده دارد نباید بیشتر از 75 سال سن داشته و بلکه باید جوان تر، با نشاط تر و پر کار تر باشد.

وی با بیان اینکه با تمام احترامی که به افراد پا به سن گذاشته دارم اما واقعیت امر این است که این گونه افراد قادر به اداره کشور آن هم در این شرایط نیستند.

 عضو جبهه حماسه سازان انقلاب با بیان اینکه در حال حاضر شورای نگهبان در انبوهی از مصالح، محدودیت ها قرار دارد بنده انتظار ندارم که این شورا آقای هاشمی را رد صلاحیت کند اما همان طور که گفتم اگر بخواهد مرّ قانون اجرا شود هاشمی رد صلاحیت خواهد شد.

وی با بیان اینکه هاشمی به  عنوان یک قطب انتخابات پیش رو حمایت اصلاح طلبان را نیز در پی خواهد داشت گفت: لازم نیست اصولگرایان بخواهند خیلی زود یک دست شوند بلکه باید همین آرایش فعلی یعنی یک شاخه قالیباف و شاخه دیگر زاکانی و جلیلی جلوتر بروند و حدادعادل نیز به عنوان هماهنگ کنده بین این دو شاخه باشد.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: این آرایش سیاسی می تواند تا نزدیکی انتخابات ادامه پیدا کند و طبیعتاً با نزدیک شدن به روز انتخابات تصمیم جدیدتری خواهیم گرفت و با دو مرحله ای کردن انتخابات نماد جریان اشرافیت در دو دوره شکست خواهد خورد.

وی  همچنین ضمن انتقاد از عملکرد احمدی نژاد گفت: با توجه به  کاری که احمدی نژاد در هفته های گذشته و به خصوص روز ثبت نام مشایی انجام داد بنده کار احمدی نژاد را پایان یافته می دانم و معتقدم دیگر در انتخابات آینده موضوعی به نام احمدی نژاد و مشایی نخواهیم داشت.

نماینده مردم طرقبه گفت: رئیس جمهور با این اقدامات خود هیچ خدمتی نه به خودش و نه به مشایی نمی کند.

وی در ادامه افزود: برای ملت ایران این طور جا افتاده است که احمدی نژاد کشور را رها کرده و برخلاف شان یک مسئول و نه یک رئیس جمهور کارهای سبکی را انجام می دهد.

دهقان با بیان اینکه چند ماه از عمر دولت احمدی نژاد باقی مانده است اظهار داشت: انتظار مردم از وزرا و مسئولان است که در این دو سه ماه باقی مانده به خوبی عمل کرده و کشور را اداره کنند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در انتخابات پیش رو هر چیزی که خیر است پیش بیاید و نظام در مسیر پیشرفت خود با سرعت بیشتری حرکت کند.

 عضو جبهه حماسه سازان انقلاب افزود: مردم در انتخابات خط بطلانی بر جریان انحرافی و اشرافیت خواهند کشید و با یک حضور پرشور حماسه سیاسی خلق می کنند و رئیس جمهوری معتقد به ولایت و انقلاب انتخاب خواهند کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: