به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۹۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۳
این روزها از برخی افراد دولتی شنیده می‌شود که رییس جمهور می‌خواهد در پایان 100 روز نخست (که تنها 4 روز باقیمانده) گزارشی از وضعیت فعلی اقتصاد به مردم ارایه کند که اگر این موضوع صحت داشته باشد، نوعی دورزدن افکار عمومی محسوب می‌شود
"خیبرآنلاین" - آیا دولت در اجرای وعده 100 روزه موفق بوده است؟ این سوال آخرین نظرسنجی بود که از مخاطبان خیبری راجع به آن نظرخواهی شد.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی "خیبرآنلاین"، نظرسنجی با موضوع بررسی تحقق وعده ی 100 دولت یازدهم و رییس آن با استقبال گسترده مخاطبان خیبری همراه شد.

براساس این گزارش، باتوجه به وعده های انتخاباتی شیخ حسن روحانی در ایام تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری که به صراحت گفته بود "برای مشکلات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و سیاست خارجی، برنامه یک ماهه و 100 روزه نیز وجود دارد. ما می‌توانیم در زمان کوتاه تحول اقتصادی به وجود آوریم و با ایجاد یک دوره تنفس مشکلات را حل کنیم"، از مخاطبان راجع به تحقق این وعده ها نظرسنجی به عمل آمد.

طبق نتایج به دست آمده که به شدت قابل تامل است، بیش از 82 درصد رای دهندگان دولت را در اجرای این وعده ناموفق ارزیابی کردند و تنها نزدیک به 18 درصد به عملکرد دولت در این زمینه رای مثبت دادند.




اگرچه نظرسنجی های اینترنتی بعضا با برخی اما و اگرها مواجه بوده است، اما در نظرسنجی به عمل آمده از مخاطبان خیبری، هر کاربر تنها یکبار می توانست از یک ip در آن شرکت کند که با این عمل تلاش شد تا دقیقترین نتیجه از رای مخاطبان استخراج شود.

همچنین، قطعا مخاطبان هر رسانه، با سلایق خاصی به آن مراجعه می کنند و احتمالا اگر این نظرسنجی در یکی از رسانه های زنجیره ای حامی دولت برگزار شود، نتایج آن متفاوت خواهد بود اما با این همه، این عدد و رقم بسیار عجیب، باید برای دولتمردان قابل تامل و اندیشه باشد که چرا طیف بزرگی از مردم این جامعه، چنین نظری را راجع به عملکرد دولت یازدهم طی 100 روز اخیر دارند.

روحانی در جریان رقابت های انتخاباتی گفته بود که"راه حلهای کوتاه مدتی یک ماه و 100 روزه برای حل مشکلات و معضلات اقتصادی، اجتماعی و سیاست داخلی و خارجی در دولت تدبیر و امید پیش بینی شده است که با این برنامه ما می‌توانیم در یک فرصت کوتاه شاهد تحول اقتصادی باشیم" و قطعا بسیاری از آن 0/7+50 درصدی که موجب شدند او در همان مرحله ی نخست به ریاست جمهوری برسد، به این وعده ها اعتماد کردند اما اینک، نتایج این نظرسنجی ارزیابی مردم نه چندان خوشایند نشان می دهد.



البته این روزها از برخی افراد دولتی شنیده می شود که رییس جمهور می خواهد در پایان 100 روز نخست (که تنها 4 روز باقیمانده) گزارشی از وضعیت فعلی اقتصاد به مردم ارایه کند که اگر این موضوع صحت داشته باشد، نوعی دورزدن افکار عمومی محسوب می شود به جهت آنکه مردم بهتر از اکثر مسئولان از وضعیت اقتصادی کشور و همچنین راه های برون رفت از مشکلات، آگاهی دارند.

طبق اسناد موجود، قرار بوده ظرف 100 تحول اقتصادی را شاهد باشیم نه تازه شنیدن گزارش را. به هرحال قطعا دولت با سختی ها و مشکلاتی روبروست اما صداقت و شفاف بودن با مردم می تواند دولتمردان را در انجام هرچه بهتر تکالیفشان موفق بدارد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
0
1
اگه میشه تعداد شرکت کنند گان را هم بگید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
0
0
سلام
بنظرم چیزی مسخره تر از نظرسنجی تو ایران وجود نداره.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: