به‌روز شده در: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
یک عکاس معتقد است که «اغلب تصاویر ماندگار معمولا در کنار اخبار مهم ثبت شده‌اند. برخی از این تصاویر همانند عکسی که دیروز از کنسولگری عربستان ثبت شد، از لحاظ حرفه‌ای قابل قبول است و برخی عکس‌ها هم همانند عکس‌ ترور بی‌نظیر بوتو بسیار معمولی هستند که به دلیل مهم بودن خبر ماندگار شده‌اند.
"خیبرآنلاین" - یک عکاس معتقد است که «اغلب تصاویر ماندگار معمولا در کنار اخبار مهم ثبت شده‌اند.
به گزارش ایسنا، برخی از این تصاویر همانند عکسی که دیروز از کنسولگری عربستان ثبت شد، از لحاظ حرفه‌ای قابل قبول است و برخی عکس‌ها هم همانند عکس‌ ترور بی‌نظیر بوتو بسیار معمولی هستند که به دلیل مهم بودن خبر ماندگار شده‌اند.»

راز عکس معناداری که از کنسولگری عربستان گرفته شد


مرتضی نیکوبذل عکاس خبری درباره‌ عکسی که روز گذشته خبرگزاری آناتولی از مقابل کنسولگری عربستان در ترکیه منتشر کرد، گفت: معمولا وقتی که برنامه‌های خبری با سوژه‌های خاص در حال برگزاری هستند، عکاس‌های خوب و صاحب‌فکر تلاش می‌کنند تا علاوه بر عکس‌های اصلی، فارغ از مکان، زمان و سوژه برنامه خبری، عکس‌های دیگری را بگیرند که بتواند در موارد مختلفی چاپ شود.

او با بیان اینکه «عکسی که روز گذشته از کنسول عربستان نیز گرفته شده بود از جمله همین تصاویر است»، در تحلیل این عکس گفت: فردی که نیمی از تنش مشخص است می‌تواند استعاره از «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار عربستانی باشد که مدتی پیش کشته شد. همچنین سایه سمت چپ تصویر می‌تواند استعاره از افرادی باشد که طبق اخبار پس از ورود او به سفارت عربستان وارد کنسولگری شدند و «خاشقجی» را به قتل رساندند؛ البته این عکس آیکونیک است و صرفا مناسب سوژه «جمال خاشقجی» نیست و می‌تواند در آینده درباره سوژه‌های ابهام‌آمیز سفارت عربستان با افراد دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد.

کنسولگری عربستان

این عکاس خبری همچنین درباره چگونگی ثبت این لحظه با توجه به ویژگی‌های یاد شده، اظهار کرد: قطعا این عکس نمی‌تواند استیج و از پیش‌ برنامه‌ریزی شده باشد و اتفاقی هم نیست، چرا که عکس بسیار تمیز و کاملی است. ثبت این تصویر قطعا نشان دهنده ایده و فکر عکاس است. می‌توان حدس زد که او در حاشیه برنامه خبری چنین لحظه‌ای را دیده و منتظر مانده تا بار دیگر این لحظه با ویژگی‌هایی که مورد نظرش بوده اتفاق بیفتد تا آن را ثبت کند.

نیکو بذل یادآورشد: معمولا برخی از عکاسان حرفه‌ای در حاشیه برنامه‌های اصلی و فارغ از موضوع و سوژه مورد نظر حواسشان به حواشی نیز هست تا بتوانند لحظه‌ای را ثبت کنند که ماندگار شود.

او درباره ویژگی‌هایی که باعث ماندگاری تصاویر در تاریخ عکاسی می‌شود نیز توضیح داد: این تصویر نیز ظرفیت این را دارد که در تاریخ بین‌الملل، تصویر ماندگاری شود. باید به این نکته توجه شود که اغلب تصاویر ماندگار معمولا در کنار اخبار مهم ثبت شده‌اند. برخی از این تصاویر همانند عکسی که دیروز از کنسولگری عربستان ثبت شد، از لحاظ حرفه‌ای قابل قبول است و برخی عکس‌ها هم همانند عکس‌ ترور بی‌نظیر بوتو بسیار معمولی هستند که به دلیل مهم بودن خبر ماندگار شده‌اند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: